رئیس جمهور: روند گسترش روابط ایران و ترکمنستان در دوره پیش‌رو تسریع خواهد شد

رئیس جمهور: روند گسترش روابط ایران و ترکمنستان در دوره پیش‌رو تسریع خواهد شد
سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 - 19:11

رئیس جمهور در گفت‌وگو با سردار بردی محمداف، با اشاره به روند رو به گسترش روابط ایران و ترکمنستان در دوره ریاست جمهوری قبلی این کشور، اظهار داشت: یقین دارم در دوره پیش رو نیز این روند با مدیریت جناب‌عالی تسریع خواهد شد.

العالم - ایران / سیاسی

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی سردار بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان، با تبریک عید سعید فطر به وی و مردم کشورش، گفت: از خداوند متعال می‌خواهم که به برکت عید عظیم فطر، پیشرفت و آرامش پایدار را نصیب دولت و ملت دوست و همسایه و همه ملت‌های جهان کند.

رئیس جمهور افزود: با تدابیر پدرتان در دوره ریاست جمهوری قبلی ترکمنستان، تعاملات تهران و عشق‌آباد در عرصه‌های مختلف از جمله همکاری‌های گازی، ترانزیتی و ریلی پیشرفت خوبی داشت و یقین دارم در دوره پیش رو نیز این روند با مدیریت جنابعالی تسریع خواهد شد.

سردار بردی محمداف نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک عید سعید فطر به رئیس جمهور و مردم کشورمان، اظهار داشت: از خداوند برای جنابعالی و ملت برادر و همسایه ایران سلامتی، رفاه، آبادانی و شکوفایی مسالت می‌کنم.

رئیس جمهور ترکمنستان با اشاره به فرارسیدن سی‌امین سال برقراری روابط میان دو کشور، تصریح کرد: در سال‌های سپری شده از برقراری روابط میان تهران و عشق‌آباد، روابط در تمامی زمینه‌ها به شکل فعالانه گسترش و تکامل یافته است. ترکمنستان علاقمند است با توجه به ظرفیت‌های متنوع و متعدد موجود، تمام تلاش خود را برای تسریع در روند ارتقای سطح تعاملات دوجانبه به کار بگیریم و قطعا فعال بودن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی کمک زیادی به تحقق این هدف خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها