گامی فراتر در روابط امارات با رژیم صهیونیستی

گامی فراتر در روابط امارات با رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 14 ارديبهشت 1401 - 18:12

همزمان با سالگرد "روز نکبت" و تاسیس رژیم اسرائیل در اراضی فلسطین اشغالی سال 48، وب‌سایت "اسرائیل نیوز 24" فاش کرد که سفارت رژیم اشغالگر در ابوظبی روز سه‌شنبه مراسمی فوق‌العاده تحت عنوان "تجلیل از کشته‌شدگان ارتش اسرائیل، از طریق برگزاری مراسم یادبود برای اولین بار در یک کشور عربی"، برگزار کرد.

العالم- کشکول

موضوع قابل توجه این است که حتی این وب‌سایت اسرائیلی نیز از برگزاری مراسم یادبود کشته‌شدگان باندهای صهیونیستی و ارتش اشغالگر، در خاک امارات ابراز تعجب کرده و اینگونه نوشته است "کشورهای عربی که با اسرائیل روابط برقرار کردند طی سال‌های اخیر مراسماتی را برای بزرگداشت قربانیان هولوکاست برپا می‌کنند ولی برای اولین بار است که یادبود کشته‌شدگان ارتش اسرائیل در حاشیه آن مراسم برگزار می‌شود".

این وب‌سایت افزود: "این موضوع از حساسیت برخوردار است، زیرا آن ارتباط مستقیمی با جنگ‌های خونین میان اسرائیل از زمان تاسیسش با کشورهای عربی دارد."

به نظر می‌رسد دولت امارات به این "سابقه" راضی نبوده و کانال 13 تلویزیون اسرائیل گزارش داد که هواپیماهای جنگی امارات پنجشنبه آینده در رژه استقلال اسرائیل شرکت خواهند کرد. پیش از این نیز در ماه اوریل گذشته، هواپیماهای غیرنظامی امارات برای نخستین بار در "رژه هوایی نمادین" در روز موسوم به "تاسیس" اسرائیل مشارکت داشتند. در ماه می 2021 نیز دبی میزبان نمایشگاه "هولوکاست" شد.

دلیل این جدایی امارات از هویت عربی- اسلامی خود و یا دور شدنش از مسائل امت عربی و اسلامی و در راس آنها از قضیه فلسطین، چه می‌تواند باشد؟ آیا این جدا شدن را می‌توان از پیامدهای عادی‌سازی خواند و یا آن را در راستای منافع سیاسی و امنیتی ارزیابی کرد؟ واضح است که این جدایی کامل از هویت و ارزش‌های عربی و اسلامی به معنای واقعی، "خیانت" است تا این رژیم اشغالگر را در قلب جهان عربی و اسلامی تثبیت دهد.

پربیننده ترین خبرها