رئیس رژیم صهیونیستی لاوروف را به دروغگویی متهم کرد

رئیس رژیم صهیونیستی لاوروف را به دروغگویی متهم کرد
چهارشنبه 14 ارديبهشت 1401 - 19:41

رئیس رژیم صهیونیستی اظهارات اخیر وزیر امور خارجه روسیه را درباره اصالت رهبر آلمان نازی «دروغ» خواند و گفت این سخنان باعث عصبانیت شدید وی شده است.

العالم _ رژیم صهیونیستی

«اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه درباره اصالت «آدولف هیتلر» رهبر آلمان نازی گفت: «من از سخنان وزیر امور خارجه روسیه شوکه شدم. این اظهارات مرا بسیار عصبانی کرد و باعث بیزاری من شد.»

اسحاق هرتزوگ با متهم‌ کردن وزیر امور خارجه روسیه به دروغگویی افزود: «لاوروف ترجیح داد که دروغ‌های ناگواری را بپراکند که بوی‌ یهودستیزی می‌دادند. من از او انتظار دارم که عقب‌نشینی و عذرخواهی کند.»

هم زمان با تداوم درگیری‌ها میان اوکراین و روسیه، اختلافات میان مسکو و تل‌آویو نیز بالا گرفته و به تنش لفظی و احضار سفیر رسیده است.

سرگئی لاوروف روز یکشنبه در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل در حالی‌ که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین خود یک یهودی است، روسیه می‌گوید لازم به «نازی‌زدایی» اوکراین است، گفته بود که هیتلر نیز اصالت یهودی داشته است.

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با انتقاد شدید از لاوروف اعلام کرد که اظهارات وی در خصوص حمایت اسرائیل از نئونازی‌های اوکراین، زمانی که درباره ولودیمیر زلنسکی با اصالت یهودی صحبت می‌کرد، اشتباه «غیرقابل بخشش است» که «وحشت ناشی از هولوکاست نازی‌ها» را نادیده می‌گیرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها