انصارالله: اصرار متجاوزان بر ادامه حملات در یمن، آتش‌بس را نابود می‌کند

انصارالله: اصرار متجاوزان بر ادامه حملات در یمن، آتش‌بس را نابود می‌کند
پنج‌شنبه 15 ارديبهشت 1401 - 04:19

سخنگوی انصارالله درباره نقض آتش‌بس یمن از سوی ائتلاف سعودی هشدار داد و اعلام کرد که اصرار متجاوزان بر ادامه حملات، آتش‌بس انسانی و نظامی را تضعیف و نابود می‌کند.

العالم-یمن

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله که ریاست هیئت صنعاء در مذاکرات صلح یمن را بر عهده دارد، اعلام کرد که اصرار ائتلاف متجاوز آتش‌بس بر ادامه اقدامات متجاوزانه در یمن، آتش‌بس موقت را از بین می‌برد.

عبدالسلام گفت: با اصرار ائتلاف بر ادامه اقدامات متجاوزانه در یمن، آتش‌بس انسانی و نظامی را تضعیف و نابود می‌کند؛ آتش‌بسی که اساسا با عدم اجرای مفادش در مورد بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعاء و تسهیل ورود کشتی‌‌ها به بندر الحدیده در معرض تهدید قرار دارد.

وی با اشاره به سرنگونی صبح امروز یک فروند پهپاد جاسوسی عربستان ساخت چین بر فراز منطقه حرض در استان حجه، اعلام کرد که ائتلاف امروز پس از به پرواز درآوردن پهپاد ساخت چین و نقض آتش‌بس، منطقه حرض را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح روز چهارشنبه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور یک پهپاد جاسوسی نیروی هوایی سعودی را صبح امروز چهارشنبه بر فراز منطقه حرض در استان حجه هدف قرار داده و سرنگون کرده است.

وی بیان کرد: سرنگونی پهپاد جاسوسی سعودی پس از آن رخ داد که این هواپیما آتش بس را نقض کرد.این پهپاد زمانی که مشغول نقض حریم هوایی منطقه حرض در استان حجه و نقض آتش بس مورد توافق بو، هدفگیری و سرنگون شد.

یحیی سریع گفت که این پهپاد سعودی CH4 با موشک زمین به هوای ساخت صنعا سرنگون شده است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

سازمان ملل از روز اول ماه مبارک رمضان آتش‌بس دو ماهه در یمن اعلام کرده که این مدت قابل تمدید است اما تاکنون ائتلاف متجاوز عربی بارها این آتش بس را نقض و از اجرای تعهدات خود شانه خالی کرده است.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی انصارالله با انتشار بیانیه‌ای به‌مناسبت گذشت یک ماه از اجرای آتش‌بس در یمن تأکید کرد که یک ماه از آتش‌بس انسانی در یمن گذشته است اما هنوز اجازه پرواز هواپیماها از فرودگاه صنعا داده نشده است.

عبدالسلام با متهم کردن ائتلاف عربی به جلوگیری از فعالیت فرودگاه صنعا آن را نقض صریح توافق آتش‌بس دانست.

وی افزود که علاوه بر این، روند ورود کشتی‌ها به بندر حدیده با کارشکنی مواجه می‌شود و آتش‌بس هم مکرراً نقض می‌شود و امروز هم هواپیمای تجسسی ائتلاف دو حمله به منطقه مأرب انجام داد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها