هشدار درباره ورود مسجد الاقصی به نزاع دینی

پنج‌شنبه 15 ارديبهشت 1401 - 12:44

یک تحلیلگر امور بین الملل درباره خطر تبدیل شدن نزاع فلسطینی اسرائیلی به نزاعی دینی واقعی هشدار داد.

العالم _ فلسطین

اشرف عکه تحلیلگر امور بین الملل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العالم با هشدار درباره خطر تبدیل شدن نزاع فلسطینی اسرائیلی به نزاع دینی واقعی گفت سفر هیئتی از جنبش حماس به مسکو ابعادی مهم و استراتژیک دارد و پیام پنهان آن ناخشنودی جدی روسیه از موضع رژیم اشغالگر اسرائیلی در قبال بحران اوکراین است.

اشرف عکه افزود منطقه در برابر معادلاتی جدید به ویژه معادله در میدان است که خود را از طریق رویارویی های پی در پی بین صهیونیست ها و فلسطینیان تحمیل می کند.

وی تاکید کرد دولت اشغالگر به سبب ائتلاف شکننده آن، از ضعف جدی رنج می برد و با این حال پشت همه اینها، ابعاد دینی توراتی است که تلاش می کند مسجد الاقصی را مورد هجمه و تعرض قرار دهد و هیکل خیالی را بر پا کند.

این تحلیلگر امور بین الملل تصریح کرد مرحله جدید نزاع، بُعد دینی واقعی پیدا کرده است زیرا تندروهای افراطی در اسرائیل به تلاش های خود برای یهودی سازی مسجد الاقصی ادامه می دهند.

وی تاکید کرد نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل خود عامل اصلی است که این مجال را برای شهرک نشینان فراهم آورده است تا به مسجد الاقصی تعرض کنند زیرا از این می ترسد که طرفداران خود را عصبانی کند.

پربیننده ترین خبرها