اسماعیل هنیه: پاسداری از مسجد الاقصی به نابودی رژیم اشغالگر ختم می شود

اسماعیل هنیه: پاسداری از مسجد الاقصی به نابودی رژیم اشغالگر ختم می شود
پنج‌شنبه 15 ارديبهشت 1401 - 17:18

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که هدف مقاومت فلسطین از مقابله در برابر جنایات رژیم اسرائیل در مسجدالاقصی، خنثی کردن طرح تقسیم زمانی و مکانی این مکان مقدس است.

العالم - فلسطین اشغالی

اسماعیل هنیه اظهار داشت: «آنچه امروز در مسجد الاقصی رخ داد، مؤید آن است که نبرد در گرو یک رویداد نیست، بلکه این نبرد علنی و از نظر زمانی و مکانی، سرزمین فلسطین را شامل می‌شود. هر رخدادی ابزارها و شیوه‌های مناسب خود را دارد که ما برای جلوگیری از تعرض‌ها و به منظور محافظت از هویت از آن‌ بهره می‌گیریم.»

رئیس دفتر سیاسی حماس اضافه کرد: «هدف فعلی ما شکست [طرح] اشغالگران اسرائیلی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصای شریف است که ملت ما قادر به انجام این کار هستند.»

وی همچنین با تمجید از اقدامات معتکافان فلسطینی در مسجد الاقصی، بیان کرد: «صهیونیست‌ها راهی جز این نداشتند که با ترس وارد مسجد الاقصی شوند چراکه رسوایی وجودشان را فراگرفته بود و دل‌هایشان آکنده از وحشت شده بود. محافظان مسجد الاقصی آن‌ها را وادار کردند که پرچم‌هایشان را پایین بیاورند و با شکست خارج شوند. ما در چندین جبهه به مقابله خواهیم پرداخت. ملت ما تسلیم نخواهند شد، بلکه در مسیر پیروزی بزرگ، پیروزی‌های بزرگ بیشتری رقم خواهد زد.»

طبق طرح رژیم صهیونیستی برای تقسیم زمانی مسجدالاقصی، زمان های حضور در این مکان مقدس براساس ساعات روز و روزهای سال بین مسلمانان و یهودیان تقسیم خواهد شد.

در تقسیم زمانی براساس ساعات روز، از ساعت ۷:۳۰ تا حوالی ۱۱ صبح و همچنین ۱۳:۳۰ تا ۱۶ بعد از ظهر، این مکان به یهودیان اختصاص خواهد یافت و در دیگر ساعات به مسلمانان اختصاص دارد.

براساس تقسیم مکانی، تمامی مکان‌های مسقف در محوطه مسجدالاقصی، مکان مقدس مسلمانان محسوب می‌شود و سایر مکان‌ها که مسقف نیستند به یهودیان اختصاص خواهد یافت.

با این تقسیم بندی کمتر از ۴۰ درصد مسجدالاقصی در اختیار مسلمانان قرار خواهد گرفت. و بیش از ۶۰ درصد آن در اختیار یهودیان خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها