چرا دشمن صهیونیستی حملاتش به الاقصی را افزایش می‌دهد؟

چرا دشمن صهیونیستی حملاتش به الاقصی را افزایش می‌دهد؟
جمعه 16 ارديبهشت 1401 - 17:14

حملات برنامه ‌ریزی شده صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی در تلاش برای تقسیم زمانی همزمان با نزدیک شدن سالگرد اشغال فلسطین در زمانی انجام می شود که مردم فلسطین با قدرت از این مسجد دفاع می کنند و تهدیدات مقاومت مردم فلسطین علیه دشمن نیز افزایش یافته است.

العالم – نظرکده

پژوهشگران سیاسی معتقدند که تصمیم مقامهای رژیم صهیونیستی مبنی بر صدور مجوز ورود شهرک نشینان صهیونیست به اقصی به خاطر پایداری و مقاومت مردم فلسطین در زمینه دفاع از مسجد الاقصی و بزرگداشت باشکوه روز قدس و روحیه دادن به صهیونیست ها است تا دولت بنت به آنها ثابت کند که به رغم شکنندگی و خطر سقوطش، توانایی مقابله با مقاومت و پایداری مردم فلسطین را دارد.

آنان گفتند که دولت صهیونیستی وقتی که این تصمیم را اتخاذ کرد، بر کشورهای عربی تکیه کرد که اقدام به عادی سازی کرده اند و برای آرام سازی مردم فلسطین به نفع رژیم صهیونیستی می کوشند.

پژوهشگران سیاسی درباره عملیات العاد گفتند که رژیم صهیونیستی پس از این عملیات، تل آویو را به پادگان نظامی تبدیل کرد، زیرا نمی داند رزمنده فلسطین برای دفاع از قدس و فلسطین از کجا بیرون خواهد آمد.

آنان تاکید نمودند که مقاومت مردم فلسطین به طور کامل برای مقابله با حملات رژیم صهیونیستی که از خطوط قرمز مقاومت عبور کرده است، آماده است.

پژوهشگران گفتند که رژیم صهیونیستی از اوضاع فلسطین بسیار نگران است به این علت که مردم فلسطین ثابت کرده اند که با هر وسیله‌ اعم از اسلحه و چاقو در برابر تجاوزات رژیم مقاومت خواهند نمود.

کارشناسان امور قدس گفتند که ورود شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی با حمایت نیروهای رژیم بخشی از سیاست داخلی رژیم است.

به گفته آنان، ضعف داخلی، رژیم صهیونیستی را وادار به از سر گیری حمله به مسجد الاقصی نمود، بحران سیاسی در رژیم و بی ثباتی دولت فعلی به دلیل از دست دادن اکثریت در کنست و انتقاد گسترده مخالفان از عملکرد امنیتی و سیاسی دولت صهیونیستی در قدس و مسجد الاقصی نقش مهمی در این تصمیم داشته است.

کارشناسان گفتند که پلیس رژیم صهیونیستی، دولت اسرائیل را تشویق کرد تا این تصمیم را اتخاذ کند، زیرا این پلیس از سوی افراطیون راستگرا هدایت می شود که هدفشان یهودی سازی قدس و صحن مسجد الاقصی از طریق وارد نمودن شهرک نشینان است.

رهبران حماس نیز گفتند که حملات برنامه ریزی شده رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و قدس به خاطر ارزیابی اشتباه تل آویو درباره اتکا به حمایت آمریکا، سکوت اروپا و پوشش رژیمهای عربی است که اقدام به عادی سازی با رژیم صهیونیستی نموده اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها