دونتسک و لوهانسک سفرای خود را در روسیه تعیین کردند

دونتسک و لوهانسک سفرای خود را در روسیه تعیین کردند
جمعه 16 ارديبهشت 1401 - 20:41

رؤسای جمهور دو جمهوری دونتسک و لوهانسک روز جمعه سفرای خود را در روسیه معرفی کردند.

العالم - اروپا

دو جمهوری دونتسک و لوهانسک روز جمعه سفرای خود در روسیه را تعیین کردند.

بر اساس گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، رؤسای جمهور دونتسک و لوهانسک سفرای فوق‌العاده خود را در روسیه مشخص کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روز 21فوریه گذشته استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک را برسمیت شناخت و سه روز پس از آن، دستور عملیات ویژه نظامی برای حمایت از ساکنان منطقه دونباس را صادر کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز روز چهارشنبه گفت: بازگشت کریمه به روسیه، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک، واقعیت‌های سرزمینی است که اوکراین و دیگر کشورها باید آن را بپذیرند.

وی که این سخنان را در مصاحبه با یک روزنامه اسپانیایی مطرح می‌کرد، افزود: «باید به انتخاب قانونی و عاقلانه مردم و حق ملت‌ها برای تعیین سرنوشت خود بر اساس منشور سازمان ملل متحد احترام گذاشته شود و بر این اساس، کریمه به روسیه بازگشته و دو جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک نیز، به دولت‌های مستقل تبدیل شده‌اند.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه در سخنانی گفت: «سیاست اتحادیه اروپا تا حد زیادی باعث آغاز بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴ و تشدید آن شد و جنگ ۸ ساله اوکراین علیه ساکنان دونباس را نادیده گرفت».

وی همچنین افزود: «در آخر، مشخص شده است که اتحادیه اروپا دیگر سیاست خارجی یا استراتژی خاص خود را ندارد. تنها کاری که می‌تواند انجام دهد این است که وقتی واشنگتن سوت می‌زند، در برابر آمریکا تعظیم کند».

پیش از این، بخش اطلاعات ارتش انگلیس با اشاره به حملات موشکی روسیه به سراسر اوکراین، مدعی شد روسیه به‌دنبال کنترل کامل بر خط ساحلی دریای سیاه در اوکراین است.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها