بایدن با زلنسکی و رهبران گروه ۷ مجازی دیدار می‌کند

بایدن با زلنسکی و رهبران گروه ۷ مجازی دیدار می‌کند
جمعه 16 ارديبهشت 1401 - 22:44

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که جو بایدن رئیس‌جمهوری این کشور روز یکشنبه طور مجازی با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین و رهبران گروه ۷ دیدار و گفتگو خواهد کرد.

العالم - آمریکا

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه به وقت محلی در بیانیه ای گفت: بایدن روز یکشنبه در نشست مجازی رهبران گروه ۷ به ریاست اولاف شولتز صدراعظم آلمان، شرکت خواهد کرد و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز به این نشست ملحق خواهد شد.

این مقام کاخ سفید ادامه داد: آنها درباره آخرین تحولات جنگ روسیه علیه اوکراین و تأثیرات جهانی این جنگ گفتگو خواهند کرد.

به گفته وی، رهبران گروه ۷ همچنین در خصوص حمایت خود از اوکراین و آینده این کشور و ادامه اتحاد این گروه در واکنش جمعی به حمله روسیه و تحمیل هزینه های سنگین بر این کشور به دلیل جنگ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفتگو خواهند کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها