رژیم اسرائیل بسته شدن گذرگاه‌های کرانه باختری و غزه را تمدید کرد

رژیم اسرائیل بسته شدن گذرگاه‌های کرانه باختری و غزه را تمدید کرد
يکشنبه 18 ارديبهشت 1401 - 02:52

با تداوم عملیات استشهادی فلسطینیان، رژیم اسرائیل تصمیم گرفت بسته شدن گذرگاه‌های و ورودی‌های کرانه باختری و نوار غزه را تمدید کند.

العالم-فلسطین اشغالی

افیخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که بسته شدن گذرگاه‌ها و ورودی‌ها و معابر کرانه باختری و غزه که قرار بود تا روز جمعه باشد، تا دوشنبه آینده تمدید شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی دلیل این تصمیم خود را وضعیت امنیتی اعلام کرده و گفته است که طی این چند روز فقط به موارد انسانی، پزشکی و استثنایی اجازه عبور و مرور خواهد داد.

ادرعی گفت: این تصمیم «پس از ارزیابی وضعیت امنیتی» گرفته شده است و ارزیابی دیگری فردا یکشنبه انجام خواهد شد.

طی هفته‌های اخیر اقدامات صهیونیست‌ها و رژیم اسرائیل در کرانه باختری به‌ویژه در شهر قدس اشغالی و مسجد الاقصی که با یورش شهرک‌نشینان افراطی به این مکان مقدس به‌بهانه عید پاک ختم شد، تنش در این مناطق افزایش یافت و منجر به عملیات‌های استشهادی در اراضی اشغالی 1948 شد که در نوع خود کم‌سابقه بود.

این عملیات‌ها که عمدتاً فردی و با سلاح گرم صورت گرفت، به چالش جدید صهیونیست‌ها تبدیل شده است و فضا را برای شهرک‌نشینان و اشغالگران ناامن کرده است به‌گونه‌ای که بر اساس آخرین نظرسنجی، بیش از 30 درصد ساکنان اراضی اشغالی، تمایل به ترک این اراضی دارند.

تسنیم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها