کمک نظامی جدید انگلیس به اوکراین با ارزش ۱.۳ میلیارد پوند

کمک نظامی جدید انگلیس به اوکراین با ارزش ۱.۳ میلیارد پوند
يکشنبه 18 ارديبهشت 1401 - 04:07

دولت انگلیس قصد دارد از منابع ذخیره که برای مواقع اضطراری استفاده می‌کند، بیش از یک میلیارد پوند به اوکراین کمک نظامی کند.

العالم-اروپا

دولت انگلیس بامداد یکشنبه اعلام کرد که ۱.۳ میلیارد پوند (معادل ۱.۶ میلیارد دلار) دیگر به عنوان حمایت نظامی و کمک به اوکراین ارائه خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این بسته جدید، کمک‌های قبلی انگلیس به اوکراین را تقریبا دو برابر افزایش می‌دهد و لندن نیز می‌گوید که این بالاترین میزان هزینه در یک درگیری از زمان جنگ در عراق و افغانستان است.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز در بیانیه‌ای گفت: «حمله وحشیانه روسیه نه تنها باعث ویرانی بی حد و حصر در اوکراین می‌شود، بلکه صلح و امنیت در سراسر اروپا را نیز تهدید می‌کند».

به نوشته رویترز، سران کشورهای گروه ۷ (انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا) نیز قرار است روز یکشنبه، دیداری مجازی با «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین داشته باشند.

دولت انگلیس خبر داد که هزینه‌های اضافی برای کمک به اوکراین از منابع ذخیره‌ای که توسط دولت برای مواقع اضطراری استفاده می‌شود، تامین خواهد شد.

بر اساس این گزارش، لندن همچنین گفت که جانسون در اواخر این ماه میزبان نشستی از شرکت‌های دفاعی پیشرو خواهد بود تا در مورد افزایش تولید در پاسخ به افزایش تقاضای ایجاد شده توسط جنگ در اوکراین گفتگو کند.

پیش از این نیز بخش اطلاعات ارتش انگلیس با اشاره به حملات موشکی روسیه به سراسر اوکراین، مدعی شده بود روسیه به‌دنبال کنترل کامل بر خط ساحلی دریای سیاه در اوکراین است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها