چین: آمریکا از سیاسی‌کاری در امور تجاری دست بردارد/ اجرای تعرفه های دولت ترامپ علیه کالاهای چینی همچنان ادامه دارد

چین: آمریکا از سیاسی‌کاری در امور تجاری دست بردارد/ اجرای تعرفه های دولت ترامپ علیه کالاهای چینی همچنان ادامه دارد
يکشنبه 18 ارديبهشت 1401 - 13:55

«کین گانگ» سفیر چین در آمریکا، از واشنگتن خواست سیاسی کاری در امور تجاری و کسب و کار میان دو کشور را متوقف کند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش پایگاه خبری «شینهوانت» چین، «کین گانگ» همچنین از آمریکا خواست تعرفه های مالیاتی اضافی بر روی کالاهای چینی را حذف کند، کاری که واشنگتن تا امروز انجام نداده است.

سفیر چین در آمریکا طی مصاحبه ای که اخیرا با مجله «فوربز» در سفارت چین در واشنگتن روز ۲۹ آوریل انجام داد، خاطرنشان کرد: «روابط تجاری و کسب و کار به موفقیت های قابل ملاحظه و چشمگیری که به نفع دو کشور و جهان می باشد، رسیده است. ما شرکای طبیعی هستیم چرا که اقتصادهایمان تکمیل کننده یکدیگر است.»

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از شک و شبهات و ناپایداری ها پیرامون روابط تجاری و کسب و کار چین-آمریکا در این سالها از سوی آمریکا بوجود آمده است، افزود: « بخش ۳۰۱ تعرفه های مالیاتی که توسط دولت «دونالد ترامپ» تحمیل و اعمال شده است هنوز ادامه دارد. اکنون آمریکا روابط دو کشور را به رقابتی شدید تبدیل کرده است. در چنین شرایطی کسب و کارها و تجارت سیاسی می شوند. بنابراین ما امیدواریم آمریکا این روند و استفاده ابزاری از تجارت را متوقف کند. بدین ترتیب دو کشور می توانند ثبات و پایداری را برای سرمایه گذاران تامین کنند.»

این مقام رسمی چینی درباره تعرفه های اضافی بر واردات کالاهای چینی که در زمان ترامپ اعمال شد، گفت: « تعرفه های اضافی کسری بودجه تجاری آمریکا را کاهش نداده و برعکس برای شرکت ها و مصرف کنندگان آمریکایی هزینه های بیشتری به دنبال داشته است. فکر می کنم اکنون زمان آن رسیده تا دولت آمریکا درباره این موضوع تجدیدنظر کند و در کوتاه ترین زمان ممکن تعرفه ها را بردارد. اگر طرف آمریکایی همچنان به این روند ادامه دهد نمی دانم آیا می تواند آماده خسارت های بیشتر باشد؟ »

پربیننده ترین خبرها