با کسب اکثریت آرا؛

نامزد طرفدار «پکن» به عنوان رهبر هنگ کنگ انتخاب شد

نامزد طرفدار «پکن» به عنوان رهبر هنگ کنگ انتخاب شد
يکشنبه 18 ارديبهشت 1401 - 14:12

رئیس امنیتی سابق در هنگ کنگ که از وفاداران به دولت چین محسوب می شود، توانست با پیروزی در انتخابات به عنوان رهبر این منطقه انتخاب شود.

العالم - آسیا

به گزارش الجزیره، «جان لی» از طرف کمیته انتخاباتی هنگ کنگ که وفاداران دولت چین اکثریت را در آن به دست دارند، به عنوان رهبر جدید این منطقه انتخاب شد.

وی که ۶۴ سال دارد روز یکشنبه یک هزار و ۴۱۶ رأی از یک هزار و ۵۰۰ رأی کمیته انتخاباتی را به خود اختصاص داد و به این ترتیب توانست به عنوان رهبر هنگ کنگ انتخاب شود.

مقام‌های چینی در این باره اعلام کردند که پیروزی تقریباً یکپارچه جان لی در انتخابات نشان می‌دهد که درصد بالایی از جامعه هنگ کنگ «وی را قبول داشته و تأیید می کنند».

دفتر امور هنگ کنگ و ماکائو در پکن نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: این مسئله نمایشی واقعی از روحیه دموکراتیک است.

رهبر جدید هنگ کنگ با شعار «آغاز فصل جدیدی برای اتحاد هنگ کنگ» وارد عرصه انتخابات شد.

جان لی در کازار انتخاباتی اش در هفته‌های منتهی به اخذ رأی وعده داده بود که در صورت پیروزی وضعیت مسکن را در هنگ کنگ که گران‌ترین نرخ مسکن جهان را دارد، بهبود خواهد بخشید. وی همچنین گفته بود که برای توسعه این دولت شهر برنامه ریزی محکمی دارد و وضع رقابتی آن را بهبود خواهد بخشید.

او به دلیل نقشی که در سال ۲۰۲۰ در اجرای قوانین امنیتی چین درهنگ کنگ داشت، از سوی آمریکا تحریم شده است. در عین حال مقامات چین گفتند که اعمال آن قوانین برای بازگرداندن ثبات به هنگ کنگ لازم بوده است.

گفتنی است که هنگ کنگ و مناطق دیگر در چین مانند تبت و تایوان، هدف اعمال سیاست تفرق برانگیرانه «ایندوپاسیفیک» واشنگتن قرار گرفته اند. آمریکا در راستای سیاست یادشده سعی دارد تا با تحریک این مناطق، قدرت روزافزون پکن را مهار کند.

لی اول ژوئیه (۱۰ تیر ماه) جانشین «کری لم» رهبر فعلی هنگ کنگ خواهد شد.

مهر

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها