تیم‌های راه یافته به لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده را بشناسید

تیم‌های راه یافته به لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده را بشناسید
يکشنبه 18 ارديبهشت 1401 - 18:17

با پیروزی شنبه شب بارسلونا برابر بتیس که به کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا منجر شد، تکلیف ۷۵ تیم راه یافته به این دوره از مسابقات (گروهی و پلی‌آف) مشخص شد.

العالم _ فوتبال

تیم فوتبال بارسلونا شب گذشته در چارچوب هفته سی‌وپنجم لالیگای اسپانیا، به مصاف بتیس رفت و با گل پیروزی بخش دقیقه ۹۴ جوردی آلبا سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را به دست آورد. این پیروزی باعث شد سهمیه لیگ قهرمانی برای شاگردان ژاوی قطعی شود. کاتالان‌ها در این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسیدند.

بارسا با هدف کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان در حالی به مصاف بتیس رفت که ۶ بازیکن آن به دلیل مصدومیت، غایب بودند اما شاگردان ژاوی توانستند با این پیروزی ۶۹ امتیازی شوند و با یک بازی بیشتر و پنج امتیاز بیشتر نسبت به سه‌ویا در رده دوم قرار گیرند.

تارنمای اسپانیایی «اسپورت» در گزارشی با بازتاب قراردادن نتیجه بازی بارسلونا و بتیس، به تیم‌های راه‌یافته به لیگ بعدی قهرمانان اروپا اشاره کرد و نوشت: منچسترسیتی، نخستین تیمی است که به طور قطعی و به عنوان رهبر این مسابقات به شصت و هشتمین فصل از این رقابت‌ها راه یافته است.

رئال مادرید، تیم بعدی است که ضمن کسب عنوان قهرمانی لالیگا، سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده است.

برخی دیگر از تیم‌های راه یافته به لیگ قهرمانان فصل آینده اروپا عبارتند از: ناپولی، یوونتوس، بایرن‌مونیخ، بورسیادورتموند، پاری‌سن‌ژرمن، پورتو، ‌اسپورتینگ لیسبون، سالزبورگ اتریش، چلسی، آرسنال، ‌سه‌ویا، اتلتیکو مادرید، ‌بایرلورکوزن، فرایبورگ، موناکو، آژاکس، ‌کلوب بروژ، ‌سلتیک، ‌رنجرز، بنفیکا، ‌اشتروم گراتس، ترابزون اسپور، اف‌سی زوریخ، ‌المپاکوس یونان، بودا گلیمت نروژ، مالمو سوئد، لودوگورتس رازگراد بلغارستان، قره‌باغ جمهوری آذربایجان، فرنتس‌واروش مجارستان، توبول قزاقستان، شاختاور سولیگورسک و زرینسکی موستار بوسنی.

در لیگ قهرمانان اروپا، کشورهای اسپانیا، انگلیس، ایتالیا و آلمان چهار سهمیه مستقیم و کشورهای فرانسه و روسیه ۲ سهمیه مستقیم و یک سهمیه از دور سوم پلی‌آف خواهند داشت. همچنین کشورهای پرتغال، اوکراین، بلژیک یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه از دور سوم پلی‌آف و کشور ترکیه یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه از دور دوم مقدماتی خواهند داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها