حماس: رژیم صهیونیستی حاکمیتی بر قدس ندارد

حماس: رژیم صهیونیستی حاکمیتی بر قدس ندارد
يکشنبه 18 ارديبهشت 1401 - 21:32

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن رد ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که قدس و مسجدالاقصی متعلق به مردم فلسطین است.

العالم _ فلسطین

«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که این جنبش اظهارات نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی را درباره شهر قدس اشغالی نمی‌پذیرد.

الرشق تصریح کرد حماس اظهارات بنت را که گفته بود این رژیم بر قدس و مسجدالاقصی حاکمیت دارد، مردود و آن را تجاوز آشکار به حقوق ملت فلسطین و زیر پا گذاشتن منشور و قوانین بین‌الملل می‌داند.

وی با تأکید بر اینکه این اظهارات باید به هر نحو ممکن محکوم و جرم‌انگاری شود، تصریح کرد رژیم صهیونیستی هیچ حق یا حاکمیتی بر قدس و مسجدالاقصی ندارد و این اظهارات، صرفا تلاش مذبوحانه‌ای برای تحمیل واقعیتی است که فقط در رؤیای صهیونیستها وجود دارد.

این مسئول فلسطینی خاصر نشان کرد این فقط ملت فلسطین است که بر سرزمین خود حاکمیت دارد، ملتی که از وجب به وجب خاک خود حمایت کرده است و همچنان با مقاومت فراگیر از آن دفاع خواهد کرد تا آزاد شود و کشور مستقل خود را به پایتختی قدس شریف تشکیل دهد.

در همین ارتباط «نبیل ابو ردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تمام مناطق قدس متعلق به ملت فلسطین است.

بنت امروز گفت: «دولت اسرائیل بدون هیچ‌گونه توجهی به خواسته‌های خارجی، در خصوص هیکل و قدس تصمیم می‌گیرد.»

این سخن نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی است که طبق قوانین بین‌المللی، حاکمیت صهیونیست‌ها بر قدس شرقی و کرانه باختری، اشغالگری محسوب می‌شود.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها