سقوط بیت‌کوین به پایینترین سطح از ژانویه

سقوط بیت‌کوین به پایینترین سطح از ژانویه
دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 - 11:17

همزمان با سقوط بازارهای سهام، ارزش بیت‌کوین نیز به کمترین سطح از ژانویه رسید.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، بیت‌کوین صبح روز دوشنبه به پایین‌ترین سطح خود از ژانویه سقوط کرد زیرا رکود بازارهای سهام همچنان به ارزهای دیجیتال آسیب می‌رساند که در حال حاضر مطابق با دارایی‌های به اصطلاح پرخطر مانند سهام‌های فناوری معامله می‌شوند.

بیت‌کوین در معاملات صبحگاهی به 33 هزار و 266 دلار سقوط کرد و پایین ترین سطح معاملات ژانویه، یعنی 32 هزار و 951 دلار را به چالش کشید. سقوط به زیر این سطح کمترین میزان از جولای سال گذشته خواهد بود. بیت‌کوین سپس در حدود 33 هزار و 500 دلار معامله شد که در قیاس با معاملات روز جمعه از کاهشی 1.4 درصدی حکایت دارد.

مت دیب، مدیر عامل پلتفرم رمزنگاری Stack Funds مستقر در سنگاپور در این خصوص گفت: «فکر می‌کنم همه چیز در کریپتو هنوز به عنوان دارایی ریسک طبقه‌بندی می‌شود، و مشابه آنچه که در نزدک دیده‌ایم، بیشتر ارزهای دیجیتال در حال سقوط هستند.»

نزدک هفته گذشته 1.5 درصد سقوط کرد و از ابتدای سال جاری میلادی 22 درصد از ارزش خود را از دست داده است زیرا چشم انداز تورم مداوم که بانک مرکزی آمریکا را مجبور به افزایش نرخ بهره علیرغم کندی رشد کرد، به این شاخص مهم حوزه فناوری آسیب رسانده است. نزدک در معاملات صبح دوشنبه در آسیا 0.8 درصد دیگر کاهش یافت.

اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان که زیربنای شبکه اتریوم است، نیز صبح روز دوشنبه به 2 هزار و 421 دلار سقوط کرد که پایین‌ترین قیمت از اواخر فوریه محسوب می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها