نماینده عراقی: با وجود الحشد الشعبی و مرجعیت تجزیه عراق ممکن نیست

نماینده عراقی: با وجود الحشد الشعبی و مرجعیت تجزیه عراق ممکن نیست
دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 - 14:44

یک نماینده پارلمان عراق گفت که وجود مرجعیت و الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراقی، مانع نتیجه‌بخش بودن طرح‌های تجزیه عراق می‌شود.

العالم - عراق

«وائل الرکابی» نماینده عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، امروز (دوشنبه) گفت که علی‌رغم تلاش‌های خارجی برای تجزیه عراق به دست عوامل خارجی، اما حضور الحشد الشعبی، مرجعیت و نیروهای امنیتی، مانع اجرای این طرح است.

او به وبگاه المعلومه گفت که دشمن خارجی تلاش دارد عراق را به اقلیم‌های متعدد بر منبای نژاد و طائفه و مذهب تقسیم کند و طرح‌هایی از قبیل تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم موقت صهیونیستی و مانع‌تراشی برای اجرای قراردادهای اقتصادی با چین، همگی از سوی دشمن و به دست وابستگان داخلی آن‌ها صورت می‌گیرد.

الرکابی با بیان اینکه این طرح‌ها و برنامه‌ها مسأله جدیدی نیست، گفت که به خصوص پس از شکست تجربه تجزیه اقلیم کردستان، دیگر امکان انجام دوباره این طرح‌ها وجود ندارد. به گفته وی با این حال عوامل زیادی وجود دارد که موجب مشکلات سیاسی در عراق شده است.

این شخصیت سیاسی عراقی تأکید کرد: «عراق با وجود الحشدالشعبی و رهبران سیاسی و مرجعیت دینی هرگز تجزیه نشده و یکپارچه باقی خواهد ماند، هرچند برخی ایادی داخلی به دنبال چنین مسائلی هستند.»

در سال‌های گذشته بسیاری از شخصیت‌های عراقی در خصوص تلاش‌های خارجی برای تشکیل اقلیم سنی و شیعه هشدار داده و آن را مقدمه‌ای برای تجزیه عراق دانسته‌اند.

پربیننده ترین خبرها