رئیس منطقه دونتسک: پیوستن به روسیه را بررسی می‌کنیم

رئیس منطقه دونتسک: پیوستن به روسیه را بررسی می‌کنیم
دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 - 21:51

رئیس جمهوری خودخوانده دونتسک روز دوشنبه گفت که موضوع پیوستن این منطقه به روسیه پس از سیطره کامل بر مرزهای این منطقه، مورد بحث قرار می‌گیرد.

العالم - اروپا

رئیس جمهور خودخوانده دونتسک روز دوشنبه گفت که موضوع پیوستن این منطقه به روسیه پس از تکمیل کنترل بر مرزها، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر «اورزولا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا نیز روز دوشنبه مدعی شد که روسیه به دنبال باز ترسیم مرزهای اروپا است.

این مقام اروپایی افزود: ماه آینده پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، کشورهای غربی و اروپایی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به منظور منزوی کردن مسکو در جامعه بین‌الملل، از انواع تحریم‌ها علیه این کشور استفاده کنند و هم‌اکنون «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از این مرحله نیز پافراتر گذاشته و پیشنهاد داده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای بازسازی اوکراین استفاده کنند.

بورل در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» که امروز (دوشنبه) منتشر شد، تصریح کرد که کشورهای اتحادیه اروپا باید برداشت ذخایر ارزی مسدود شده روسیه به منظور استفاده این مبالغ در بازسازی اوکراین را مورد بررسی قرار دهند.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد که ایالات متحده پیش از این کنترل میلیاردها دلار از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را تاحدی برای جبران غرامت قربانیان تروریسم و کمک‌ بشردوستانه به این کشور در اختیار گرفته بود و می‌توان گام‌های مشابه در خصوص ذخایر مسدود شده روسیه را نیز مورد بررسی قرار داد. وی گفت: «من به نفع آن رأی می دهم زیرا بسیار منطقی است».

بر اساس گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، پیشتر، «الویرا نابیولینا» رئیس بانک مرکزی فدراسیون روسیه گفته بود که در پی تحریم‌های غرب، حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از طلاها و ذخایر ارزی روسیه مسدود شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها