مخالفت رسمی اشغالگران با درخواست اردن برای افزایش کارکنان مسجدالاقصی

مخالفت رسمی اشغالگران با درخواست اردن برای افزایش کارکنان مسجدالاقصی
سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 - 18:46

دفتر نخست وزیری رژیم اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد که این رژیم با درخواست اردن مبنی بر افزایش تعداد کارکنان اوقاف اسلامی اردن در مسجدالاقصی و به کارگیری 50 کارمند جدید مخالفت کرده است.

العالم - اردن

رادیو رژیم صهیونیستی حدودا یک ساعت قبل گزارش داد که "اسرائیل درخواست رسمی اردن مبنی بر افزودن 50 کارمند به تعداد کارکنان جبل الهیکل (نام یهودی مسجدالاقصی) را دریافت کرد، ولی ما پاسخ دادن به این درخواست را مناسب ندیدیم".

موضوع درخواست اردن مبنی بر افزایش تعداد کارکنان مرکز اوقاف اسلامی وابسته به اردن در مسجدالاقصی برای اولین بار ، بیش از یک ماه پیش در روزنامه اسرائیلی "یسرائیل هیوم" منتشر شد.

این روزنامه در گزارشی با اشاره به سفر یائیر لاپید وزیر خارجه کابینه رژیم اشغالگر اسرائیل به امان در ماه مارس و دیدار با ایمن الصفدی همتای اردنی خود نوشت اردن همچنین خواهان کاهش تعداد اسرائیلی ها در یورش به مسجدالاقصی شده است.

این درحالیست که اسرائیل درآن زمان از اردن خواسته بود که تعدادی از ماموران اوقاف در مسجد الاقصی را به ادعای همبستگی با جنبش حماس برکنار کند.

دراین بیانیه، به اخراج 6 نفر از نیروهای مرکز اوقاف اسلامی در مسجد الاقصی با ادعای حمایت از جنبش حماس اشاره شده و گفته شده که 12 مامور جدید به جای آن ها به کار گرفته شدند.

دراین بیانیه ادعا شده است که هیچ تغییر و تحولی در وضعیت کنونی مسجدالاقصی رخ نداده است و حاکمیت اسرائیل در آن امکان ادامه دارد.

بیانیه یاد شده همچنین ادعا کرده است که هرگونه تصمیمی درباره اوضاع مسجدالاقصی بر اساس احترام به آزادی دینی و نه تحت فشارهای خارجی یا فشارهای حزبی داخلی اتخاذ می شود.

در بیانیه رسمی امروز اشغالگران، اظهارات نفتالی بنت در جلسه هفتگی این رژیم به چشم می خورد که گفته بود "دولت، تنها طرفی است که درباره مسجدالاقصی تصمیم می گیرد و (با اشاره به اردن) با هرگونه دخالت خارجی مخالف است".

اظهارات بنت و بیانیه رسمی امروز، به منزله تعرضی خطرناک به " جایگاه خاص اردن در مسجدالاقصی" است که در توافق صلح میان دو طرف اردنی و اسرائیلی به نام "وادی عربه " به آن اشاره شده است.

پربیننده ترین خبرها