بیانیه جهاد اسلامی فلسطین در سالگرد جنگ «سیف القدس»

بیانیه جهاد اسلامی فلسطین در سالگرد جنگ «سیف القدس»
سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 - 20:29

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای در خصوص جنگ «سیف القدس» تأکید کرد که «شمشیر قدس» همچنان بیرون از غلاف است.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش جهاد اسلامی فلسطین، عصر امروز (سه‌شنبه)، بیانیه‌ای در ارتباط با سالگرد نبرد «سیف القدس» صادر کرد.

بنابر بیانیه منتشر شده در کانال تلگرامی پایگاه خبری «شهاب»، جهاد اسلامی تأکید کرد: «جنگ "سیف القدس" قدرت اراده فلسطینیان در دفاع از قدس و مسجد الاقصی را نشان داد. شمشیر قدس در برابر تروریسم و دشمن صهیونیستی هنوز غلاف نشده و مقاومت برای دفاع از ملت در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد. زبان بلند تهدید و تحریک سران دشمن یا رزمایش‌های آنان مقاومت را نمی‌ترساند.»

همزمان با این بیانیه، «طارق سلمی» سخنگوی جهاد در گفت‌و‌گو با شبکه «المسیره» اظهار داشت: «مقاومت برای پاسخ به هرگونه حماقت دشمن اسرائیلی در آماده باش کامل به سر می‌برد. مقاومت فلسطین بار دیگر تأکید می‌کند که اثرات نبرد شمشیر قدس همچنان به حال خود باقی است و این شمشیر غلاف نشده است.»

سلمی افزود: «مقاومت پیام‌هایی از جنبس باروت و خون با این مضمون که مقاومت و مردم خاک میهن را تضییع نخواهند کرد، [برای دشمن] ارسال می‌کند. با ترور هر فرمانده، مقاومت به پایان خود نمی‌رسد، بلکه اصرار مردم فلسطین برای ادامه نبرد آزادسازی بیشتر می‌شود و البته این اقدام به صورت عادی نیز تمام نخواهد شد.»

سخنگوی جهاد در پایان تأکید کرد: «تا زمانی که دشمن این سرزمین را تحت اشغال دارد و امنیت ملت فلسطین را سلب می‌کند، روی آرامش را نخواهد دید.»

«سیف القدس» یا «شمشیر قدس» جنگ گسترده گروه‌های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی است که سال ۲۰۲۱ میلادی در چنین روزی به وقوع پیوست و به مدت ۱۲ ادامه داشت. گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه به‌ویژه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تحمیل خسارات‌های فراوان به نیروهای تل‌آویو در این جنگ پیروز این نبرد شدند.

آتش این نبرد در ماه مبارک رمضان و به دنبال تعرض نیروهای رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در شهر قدس اشغالی و مسجد الاقصی شعله‌ور شد. دستور آغاز حمله پس از تعیین ضرب‌الاجل از سوی «محمد الضیف» فرمانده کل «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین برای تمام گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه صادر شد و رزمندگان مقاومت شهرها و شهرک‌های اشغالی را هدف حملات گسترده راکتی و موشکی خود قرار دادند.

این جنگ با وساطت مصر و با تعیین شروط از سوی مقاومت فلسطین در بامداد روز بیست و دوم ماه می با شهادت بیش از ۲۰۰ فلسطینی و هلاکت ۱۳ صهیونیست به پایان رسید. رژیم صهیونیستی در جریان این جنگ اماکن غیرنظامی بسیاری از جمله دفاتر رسانه‌های جهانی و بسیاری از مساجد مسلمانان را هدف حمله قرار داد و ویران کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین، امروز، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که شمشیر قدس همچنان بیرون از غلاف است و ارتکاب هرگونه حماقت در قبال مسجدالاقصی و فرماندهان مقاومت، درهای جهنم را به روی صهیونیست‌ها بازخواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده بود که نبرد سیف‌القدس برای یاری قدس، مسجدالاقصی و دفاع از ملت فلسطین انجام شد و منجر به تحمیل اراده ملت فلسطین بر رژیم اشغالگر شد. گروه‌های فلسطینی سپس به تشدید درگیری‌ها با رژیم اشغالگر با تمام ابزارهای ممکن فرا خواندند و افزودند که تهدیدات رژیم اشغالگر در خصوص ترور سران مقاومت نشان دهنده ناتوانی، سردرگمی و شکستی است که این رژیم در آن به سر می‌برد.

پربیننده ترین خبرها