خطیب زاده: طرف‌های اروپایی دخیل در موضوع اسدالله اسدی به پاسخگویی فرا خوانده شده‌اند

خطیب زاده: طرف‌های اروپایی دخیل در موضوع اسدالله اسدی به پاسخگویی فرا خوانده شده‌اند
سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 - 21:56

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به فضاسازی رسانه‌ای پس از صدور حکم دادگاه تجدید نظر سه فردی که طبق ادعاهای بی پایه و اساس گفته شده با اسدالله اسدی دیپلمات ایران که به طور غیرقانونی در بلژیک زندانی است، گفت: طرف‌های اروپایی دخیل در موضوع اسدالله اسدی به پاسخگویی فرا خوانده شدند.

العالم - ایران

سعید خطیب زاده در واکنش به فضاسازی رسانه ای پس از صدور حکم دادگاه تجدید نظر سه فردی که طبق ادعاهای بی پایه و اساس گفته شده با اسدالله اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران که به طور غیرقانونی در بلژیک زندانی است، مرتبط بوده اند، اظهار داشت: متأسفانه امروز بار دیگر و به بهانه دادگاه تجدید نظر سه فرد یاد شده شاهد دروغ پردازی های مهندسی‌شده رسانه های غربی در مورد اسدالله اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: همانطور که در گذشته هم گفته شده است تمامی مراحل بازداشت، دادگاه و صدور حکم قضایی برای اسدالله اسدی در نقض فاحش مفاد کنوانسیون وین در مورد حقوق دیپلماتیک صورت گرفته است و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران پیش از این به طور رسمی به کشورهای اتریش، آلمان و بلژیک اعلام و مکررا بر رد اتهامات وارده و آزادی فوری وی تاکید شده است.

خطیب زاده این سناریونویسی را اقدامی از پیش تعریف شده دانست که با بازیگری یک گروهک تروریستی (منافقین) و با هدف ایران هراسی انجام شده و در ادامه تاکید کرد: همزمان با اقدامات دیپلماتیک، پیگیری حقوقی موضوع همچنان فعالانه ادامه دارد و طرف‌های اروپایی دخیل در موضوع اسدالله اسدی به پاسخگویی فرا خوانده شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: ما علاوه بر آزادی فوری وی، موضوع جبران خسارت، اعاده حیثیت، و تعهد به عدم تکرار را پیگیری می کنیم.

خطیب زاده در پایان تأکید کرد: حقوق بنیادین اسدالله اسدی در تمامی مراحل بازداشت تا فرایند قضایی و حتی پس از صدور حکم از سوی مدعیان حقوق بشر، به شدت و به طرز تأسف باری نقض شده که طرف های ذیربط باید در قبال آن پاسخگو باشند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها