مقام ارشد طالبان: پوشیدن برقع برای زنان اجباری نیست

مقام ارشد طالبان: پوشیدن برقع برای زنان اجباری نیست
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 - 15:06

نماینده منتخب طالبان برای سازمان ملل گفت: طالبان پوشیدن چادر و روبنده را برای زنان افغان اجباری نکرده و هر نوع پوششی که تمام بدن زن را بپوشاند برای ما حجاب است.

العالم - اسیا
«سهیل شاهین» نماینده منتخب طالبان برای سازمان ملل گفت: طالبان پوشش چادری و روبنده را برای زنان افغان اجباری نکرده و دختران نیز مانند پسران از حق آموزش برابر برخوردار هستند.

شاهین در گفت‌وگو با تلویزیون «تاک‌تی‌وی» انگلیس گفت: 4 میلیون دختر در دوره ابتدایی مشغول تحصیل بوده و 124 هزار دختر و زن در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی نیز مشغول کار و تحصیل هستند.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس دخترانه در مقاطع راهنمایی و دبیرستان نیز افزود: در حال حاضر ما بروی مکانیسمی برای فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل دختران کار می‌کنیم.

شاهین همچنین در پاسخ به مجری این شبکه انگلیسی در خصوص تحصیل دختران وی در قطر گفت که دخترانش با رعایت حجاب اسلامی در حال تحصیل هستند.

نماینده منتخب طالبان برای سازمان ملل تاکید کرد: پوشش چادری و روبنده برای زنان اجباری نیست و در این فرمان گفته نشده است که زنان تنها چادر بپوشند و هر نوع پوششی که تمام بدن زن را بپوشاند برای ما حجاب است.

وی همچنین مدعی شد که طالبان مخالف کار زنان نیست و کارمندان زن در حکومت کنونی افغانستان کار می‌کنند.

شاهین تصریح کرد که فقدان فرصت‌های کاری برای زنان به خاطر تحریم‌هایی است که جامعه بین المللی بر افغانستان تحمیل کرده است.

همچنین پیش از این سخنگوی وزارت امر به معروف طالبان در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: پوشیدن برقع اجباری نیست و زنان افغان می‌توانند از چادر و سایر پوشش‌های اسلامی استفاده کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها