کویت: جامعه بین الملل برای توقف حملات اسرائیل اقدام کند

کویت: جامعه بین الملل برای توقف حملات اسرائیل اقدام کند
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 - 18:16

وزارت خارجه کویت ضمن محکوم کردن جنایت شنیع ترور خبرنگار باسابقه الجزیره از جامعه بین المللی خواست برای توقف حملات رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین اقدامات لازم را انجام دهد.

العالم - آسیا

وزارت امور خارجه کویت ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه تلویزیونی الجزیره در نزدیکی اردوگاه آوارگان جنین و مجروح شدن یک خبرنگار دیگر توسط نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در یورش به جنین در کرانه باختری «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه «الجزیره» را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، به شهادت رساندند و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه را زخمی کردند. این جنایت رژیم صهیونیستی موج گسترده محکومیت از سوی طرف‌های مختلف در منطقه را به همراه داشت.

به گزارش النشره، وزارت خارجه کویت در بیانیه‌ای تاکید کرد: این جنایت شنیع که مقامات اشغالگر مسئولیت کامل آن را بر عهده دارند، نقض آشکار حقوق بین‌المللی بشردوستانه و آزادی بیان و رسانه‌هاست و شواهد غیرقابل انکار جدید بر پلیدی حملاتی است که مقامات اشغالگر علیه مردم برادر فلسطین انجام دادند.

وزارت خارجه کویت تاکید کرد: این موضوع مستلزم آن است که جامعه بین‌المللی تحقیقاتی را برای بازخواست عاملان این جنایت شنیع و محاکمه آنها در برابر نهادهای قضایی بین‌المللی آغاز کند و همچنین از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که اقدامات لازم را برای توقف حملات مقامات اشغالگر علیه مردم برادر فلسطین بکارگیرد و از آنها و حقوق و اموالشان حمایت کند.

این وزارتخانه مراتب تسلیت و همدردی صمیمانه خود را به خانواده شهید و دولت و مردم کشور برادر فلسطین ابراز داشت و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها