وزیر خارجه روسیه با سلطان عمان دیدار کرد

وزیر خارجه روسیه با سلطان عمان دیدار کرد
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 - 20:29

« سرگئی لاوروف » وزیر امور خارجه روسیه با « هیثم بن طارق بن تیمور » سلطان عمان دیدار و درباره مسائل منطقه ای و بین المللی به ویژه بحران اوکراین گفت و گو کرد.

العالم - اروپا

به نقل از پایگاه خبری «اثیر» عمان، وزیر امور خارجه روسیه که به این کشور سفر کرده است امروز (چهارشنبه) در کاخ «البرکه» با «هیثم بن طارق بن تیمور» دیدار کرد.

در این دیدار «لاروف» ضمن ابلاغ سلام «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به «هیثم بن طارق» و آرزوی ادامه پیشرفت و رفاه برای مردم عمان بهترین‌ها را برای سلطان و مردم این کشور آرزو کرد و از خرد مقامات عمان در برخورد با مسائل مختلف منطقه‌ای و بین المللی قدردانی کرد.

سلطان عمان در این دیدار از دیدگاه طرف روسی درباره بحران اوکراین آگاه شد.

بر اساس این گزارش، سلطان عمان درباره درگیری جاری بین روسیه و اوکراین بر لزوم پایبندی به قواعد قانون بین الملل و افزایش تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل‌های سیاسی و دیپلماتیک از طریق گفتگو به منظور جلوگیری از خونریزی و در نظر گرفتن جنبه‌های انسانی به گونه‌ای که استقلال، حاکمیت و همزیستی مسالمت‌آمیز کشورها و مردم حفظ شود، تاکید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین در دیدار جداگانه با » فهد بن محمود آل سعید » معاون نخست وزیر در امور کابینه دیدار و گفت و گو کرد.

به نوشته اثیر عمان، وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و هیات همراه دیشب در چارچوب دیدار رسمی وارد مسقط پایتخت این کشور شد.

سرگئی لاوروف عصر دیروز (سه شنبه) جمهوری الجزایر را ترک و نیمه شب گذشته وارد عمان شد.

پیشتر شبکه‌های اجتماعی از سفر قریب الوقوع وزیر امور خارجه روسیه به عمان خبر داده بودند.

صفحه «گلوبال امباکت اینتلیجنس» که رویدادهای جهانی را رصد می‌کند روز دوشنبه اعلام کرده بود که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه یک سفر دیپلماتیک بین المللی را آغاز خواهد کرد که الجزایر، عمان و تاجیکستان را شامل می‌شود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها