گزارش العالم از مراسم تشییع پیکر "شیرین ابوعاقله"/ عزم راسخ فلسطینیان برای مبارزه با صهیونیست ها

پنج‌شنبه 22 ارديبهشت 1401 - 12:58

مراسم تشییع پیکر شیرین ابو عاقله خبرنگار فلسطینی امروز پنج شنبه برگزار شد.

العالم - فلسطین اشغالی

این مراسم با مشارکت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از مقر ریاست تشکیلات در رام الله برگزار شد.

شهید ابو عاقله، خبرنگار الجزیره با تیراندازی مستقیم نظامیان رژیم صهیونیستی ترور شده و به شهادت رسید.

شمار زیادی از مردم فلسطین با حضور ده ها خبرنگار در کرانه باختری با این شهید – که به هنگام پوشش خبری حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین به شهادت رسید – وداع می کنند.

کاروان وداع با این شهید از مقابل بیمارستان ابن سینا در جنین حرکت خود را آغاز کرده و در حال عبور از خیابان ها و اردوگاه های شهر است.

مردم پیکر این شهید را که در پرچم فلسطین پیچیده شده است بر دوش خود حمل کردند و سپس کشیش فراس ذیاب در میدان در الاتین در جنین بر جنازه او نماز خواند.

در این مراسم، مردم خواستار ادامه مبارزه با رژیم صهیونیستی و حفظ وحدت شده و این جنایت صهیونیست ها را که با حمله به خبرنگاران می کوشد مانع افشای جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین شود، محکوم کردند.

در جنین نیز عزای عمومی اعلام شده و مغازه ها و مراکز تجاری تعطیل شدند.

قرار است پیکر این شهیده فلسطینی به بیت‌المقدس منتقل شود تا در آن‌جا مراسم خاک‌سپاری صورت گیرد. در این مراسم هزاران نفر از اهالی رام‌الله حضور داشتند و تصاویر شیرین ابو عاقله را در دست گرفته بودند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان در این مراسم گفت که به زودی پرونده قتل این خبرنگار را به دیوان کیفری بین‌المللی خواهد برد تا کسانی که مسئول شهادت وی هستند محاکمه شوند. او تأکید کرد که انجام تحقیقات مشترک با رژیم صهیونیستی را هرگز نخواهد پذیرفت، چرا که این رژیم مسئول قتل شیرین ابو عاقله است و حق حضور در تحقیقات را ندارد.

شیرین ابوعاقله در سال 1971 در شهر قدس اشغالی به دنیا آمد و در سحرگاه روز چهارشنبه 11 می 2022 (21 اردیبهشت ماه) در شهر جنین فلسطین به ضرب گلوله صهیونیست ها به شهادت رسید.

او روزنامه نگار و خبرنگار فلسطینی است که چندین سال در شبکه خبری الجزیره وابسته به قطر کار می کرد. ابو عاقله قبل از الجزیره به عنوان خبرنگار برای کانال فلسطینی مونت کارلو کار می کرد.

شیرین ابوعاقله مسیحی و از ساکنان شهر بیت لحم فلسطین بود، اما پدر و مادرش تمام عمر خود را در شهر بیت المقدس پایتخت فلسطین گذرانده بودند .

ابوعاقله در دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت دانشگاه اردن تحصیل کرد، اما عشق و دلبستگی اش به کشورش فلسطین باعث شد بلافاصله پس از فارغ التحصیلی در رشته معماری به تحصیل روزنامه نگاری بپردازد و در نهایت در رشته روزنامه نگاری نوشتاری تخصص یافت.

ابوعاقله مدرک دانشگاهی خود را از دانشگاه یرموک در اردن دریافت کرد و پس از فارغ التحصیلی به کشور خود فلسطین بازگشت تا زندگی حرفه ای خود را از فلسطینی شروع کند.

وی با چند وب سایت و آژانس رسمی از جمله آنروا، رادیو صدای فلسطین، کانال ماهواره ای امان، سپس موسسه مفتاح و رادیو مونت کارلو همکاری کرد تا اینکه فرصتی برای عضویت در شبکه ماهواره ای الجزیره پیدا کرد.

او از ابتدای سال 1997 به عنوان خبرنگار الجزیره در فلسطین شروع به کار کرد تا اینکه با گلوله نظامیان جنایتکار صهیونیستی به شهادت رسید.

پربیننده ترین خبرها