«شیرین» نام محبوب جدید برای دختران فلسطینی

«شیرین» نام محبوب جدید برای دختران فلسطینی
پنج‌شنبه 22 ارديبهشت 1401 - 16:38

چندین فلسطینی برای زنده نگه داشتن نام خبرنگار شهید الجزیره، نام نوزادان تازه متولد شده خود را «شیرین» گذاشتند.

العالم _ فلسطین

به شهادت رسیدن «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه «الجزیره» به دست نظامیان رژیم صهیونیستی واکنش‌های مختلفی به همراه داشت و هر کس به نوعی ابراز همدردی کرد.

در همین حال تعدادی از پدر و مادران فلسطینی همدردی متفاوتی داشتند. چند فلسطینی نوزادان دختر تازه متولد شده خود را شیرین نامیده اند تا این گونه نام این خبرنگار را زنده نگه دارند و از تلاش‌های وی در مسیر حمایت از قضیه فلسطین قدردانی کنند.

«ثائر دویکات» از «بلاطه البلد» در کرانه باختری، «محمد مسلم» از «بیت لاهیا» در نوار غزه و نیز «جمال حربی عمران» از «بورین» در کرانه باختری نام نوزادان تازه متولد شده خود را شیرین گذاشتند.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت) از فاصله ۱۰۰ تا۱۵۰ متری به سمت شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه «الجزیره» در «جنین» در کرانه باختری شلیک کردند و وی را با لباس خبرنگاری به شهادت رساندند.

مراسم وداع با پیکر خبرنگار شبکه الجزیره ظهر روز پنج‌شنبه در شهر رام‌الله و در مقر تشکیلات خودگردان فلسطین با حضور «محمود عباس» برگزار شد.

در این مراسم هزاران نفر از اهالی رام‌الله حضور داشتند و تصاویر شیرین ابو عاقله را در دست گرفته بودند و فریاد می‌زدند: «لا اله الا الله. اسرائیل عدو الله».

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها