سفر رئیس سازمان اطلاعات پاکستان به آمریکا، گفت‌وگوهای امنیتی در دستور کار است

سفر رئیس سازمان اطلاعات پاکستان به آمریکا، گفت‌وگوهای امنیتی در دستور کار است
جمعه 23 ارديبهشت 1401 - 10:44

رسانه‌های پاکستانی از سفر ۳ روزه رئیس کل سازمان اطلاعات ارتش این کشور (ISI) به ایالات متحده خبر دادند، جایی که وی با رئیس سیا و مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و مسائل امنیتی، همکاری‌های متقابل و تحولات منطقه‌ای از جمله افغانستان را مطرح کرد.

العالم - آسیا

ژنرال «انجم ندیم» در آستانه سفر برنامه‌ریزی شده وزیر خارجه پاکستان به آمریکا، به واشنگتن رفت و با مسوولان اطلاعاتی و امنیتی دولت جو بایدن دیدار کرد.

بازدید رئیس فعلی سازمان آی‌اس‌آی از واشنگتن به دنبال وخامت بی‌سابقه‌ای در روابط دو کشور صورت می‌گیرد. «عمران‌خان» نخست‌ وزیر برکنار شده پاکستان، آمریکا را به توطئه برای سرنگونی دولتش متهم کرده است.

درحالی که ارتش پاکستان جزئیاتی در این خصوص منتشر نکرده است، منابع آگاه گفتند: رئیس کل سازمان اطلاعات سه روز را در واشنگتن سپری کرد و گفت‌وگوهای امنیتی دو کشور روز چهارشنبه گذشته خاتمه یافت.

روزنامه پاکستانی «داون» امروز گزارش داد: هیچ یک از طرفین جزئیات این دیدارها را فاش نکردند، اما گمان می‌رود که گفت‌وگوها بر نگرانی‌های امنیتی متقابل و وضعیت افغانستان متمرکز بوده است، زیرا ایالات متحده معتقد است که پاکستان می‌تواند به ثبات این کشور جنگ‌زده کمک کند.

آخرین مذاکرات سطح امنیتی پاکستان و آمریکا تابستان سال ۲۰۲۱ برگزار شد، زمانی که مشاور وقت امنیت ملی پاکستان با جیک سالیوان همتای آمریکایی در کاخ سفید ملاقات کرد. در هیأت پاکستانی رئیس سابق آی.اس.آی نیز حضور داشت.

گفتنی است، وزیر خارجه پاکستان ۲۷ اردیبهشت (۱۷ می) عازم واشنگتن می‌شود و پس از آن با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا دیدار خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی اخیر خود در واشنگتن مدعی عزم این کشور برای توسعه روابط با اسلام‌آباد شد و بر آنچه که وی ادعای واهی و بی‌اساس عمران‌خان خواند، تاکید کرد.

یک هفته پیش وزیر جدید امور خارجه پاکستان از دریافت تماس تلفنی از جانب همتای آمریکایی خود خبر داد که طرفین بر آنچه تقویت روابط سودمند و احترام متقابل عنوان شده است، توافق کردند. بلینکن طی این ارتباط از «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان برای سفر به آمریکا دعوت کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها