ادعای انگلیس درباره طرح روسیه برای الحاق اوکراین از طریق همه‌پرسی

ادعای انگلیس درباره طرح روسیه برای الحاق اوکراین از طریق همه‌پرسی
شنبه 24 ارديبهشت 1401 - 12:49

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین ادعا کرد: بخش مرکزی طرح تهاجم اولیه روسیه به احتمال زیاد این بوده که از همه پرسی های تقلبی برای قرار دادن اکثر مناطق اوکراین تحت حاکمیت طولانی مدت طرفدار روسیه استفاده کند.

العالم - اروپا

در بیانیه روز شنبه وزارت دفاع انگلیس آمده است: اداره نظامی - غیرنظامی تحمیلی روسیه در خرسون اعلام کرد که از مسکو می خواهد این منطقه را به فدراسیون روسیه ملحق کند.

در ادامه ادعا شده است: این واقعیت که روسیه تنها در تحمیل یک رهبری محلی طرفدار روسیه در خرسون موفق شده است، شکست تهاجم روسیه در پیشروی به سمت اهداف سیاسی خود در اوکراین را برجسته می کند.

وزارت دفاع انگلیس ادعا کرد: اگر روسیه همه‌پرسی الحاق به روسیه را در خرسون برگزار کند، تقریباً به طور قطع نتایج را دستکاری خواهد کرد تا اکثریت را طرفدار خروج از اوکراین نشان دهد. اما احتمالاً شهروندان منطقه خرسون به اعتراض خود با اشغال روسیه ادامه خواهند داد.

از ابتدای جنگ در اوکراین وزارت دفاع انگلیس آخرین ارزیابی خود را از تحولات در این کشور گزارش می‌دهد. در واقع انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

به گزارش ایرنا، جنگ در اوکراین اکنون دومین ماه را پشت سر گذاشته و در حالی که رئیس‌جمهوری اوکراین از کشته شدن ۱۶ هزار نیروی روسیه خبر می‌دهد، وزارت دفاع روسیه تنها کشته شدن یکهزار و ۳۵۱ نفر را تایید کرده است.

سازمان ملل متحد اواخر فروردین اعلام کرد که از آغاز جنگ در اوکراین حدود ۱۲ میلیون نفر بی‌خانمان شده‌اند. این آمار شامل ۴.۹ میلیون پناه‌جو که کشور را ترک کردند و ۷.۱ میلیون نفری است که در داخل کشور آواره شده اند.

پربیننده ترین خبرها