ایران، متخصصی محتاط در مذاکرات

ایران، متخصصی محتاط در مذاکرات
شنبه 24 ارديبهشت 1401 - 18:41

کارشناسان و ناظران بر این باورند که تاخیر در دستیابی به راهکاری در پرونده مذاکرات هسته‌ای، به نفع ایران است که طی 4 دهه اخیر در برابر تحریم‌ها مقاوم شده است.

العالم- نظرکده

کارشناسان سیاسی معتقدند طرف ایرانی ثابت کرده که مذاکره‌کننده‌ای مجرب است و با شتاب تصمیم نمی‌گیرد.

کارشناسان سیاسی تصریح می‌کنند ایران در معرض حداکثر تحریم‌ها قرار دارد ولی توانسته با آنها تعامل کند و با عبور از آنها، برنامه هسته‌ای مسالمت‌آمیز خود را توسعه دهد و این کشور به آستانه هسته‌ای شدن نزدیک می‌شود و همین امر مذاکره‌کننده آمریکایی را نگران می‌کند که گمان می‌کند رسیدن ایران به آستانه هسته‌ای شدن، مذاکرات را بی‌فایده می‌کند.

کارشناسان سیاسی تأکید می‌کنند در شرایطی که به دلیل جنگ اوکراین و بحران به‌وجود آمده و نیز اتحاد چین و روسیه و حتی هند، فضای جدیدی در روابط بین‌الملل شکل گرفته است ایران عجله ندارد؛ زیرا نمی‌خواهد دلیل شکست مذاکرات باشد.

کارشناسان سیاسی تصریح می‌کنند که این امر، دلیل واقعی عدم دستیابی به راه‌حلی برای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای است از سوی دیگر، ایران بر عدم پایبندی آمریکا به امضایش پای هر توافقنامه‌ای کاملا آگاه است.

کارشناسان روابط بین‌الملل نیز می‌گویند که ایران افزون بر 40 سال است که به فشارها و تحریم‌های اقتصادی عادت کرده و در برابر انها مقاوم شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها