دیدار وزرای خارجه اوکراین و آمریکا؛

میچ‌ مک‌کانل: سنا کمک ۴۰ میلیارد دلاری را چهارشنبه تصویب می‌کند

میچ‌ مک‌کانل: سنا کمک ۴۰ میلیارد دلاری را چهارشنبه تصویب می‌کند
دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 - 09:03

همزمان با دیدار وزرای خارجه آمریکا و اوکراین، رهبر جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا نیز از تصویب کمک 40 میلیارد دلاری واشینگتن به کی‌یف در روزهای آتی خبر داد.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، گفت با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، دیدار کرده و «سلاح‌ها و کمک‌های بیشتری در راه اوکراین است».
کولبا قرار بود در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در برلین از آخرین شرایط جنگ اوکراین بگوید و توضیح دهد که چگونه ناتو می‌تواند به این کشور در تقابل با روسیه کمک‌های بیشتری برساند.
وزیر خارجه اوکراین در توییتی نوشت: «ما توافق کردیم که همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته باشیم و اطمینان حاصل کنیم که صادرات مواد غذایی اوکراین به دست مصرف‌کنندگان در آفریقا و آسیا برسد.»
وی در ادامه این توییت از آنتونی بلینکن و ایالات متحده سپاسگزاری کرد.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، نیز گفت بلینکن و کولبا درباره تبعات منازعه اوکراین از جمله در زمینه تامین جهانی غذا صحبت کردند.
همچنین میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا که پس از کی‌یف به استکهلم سفر کرده بود به خبرنگاران گفت او انتظار دارد سنا طی این هفته (احتمالاً روز چهارشنبه) حدود ۴۰ میلیارد دلار کمک اضافی به اوکراین را تصویب کند.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، ماه گذشته درخواست ۳۳ میلیارد دلار کمک به اوکراین کرده بود که ۲۰ میلیارد آن شامل کمک نظامی می‌شد، اما مجلس نمایندگان آمریکا این رقم را تا حدود ۴۰ میلیارد دلار افزایش داد.

پربیننده ترین خبرها