مسکو: ۱۰۴ مرکز تجهیزات نظامی اوکراین تخریب شد

مسکو: ۱۰۴ مرکز تجهیزات نظامی اوکراین تخریب شد
دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 - 15:16

وزارت دفاع روسیه می‌گوید که در جریان عملیات شبانه نیروهای نظامی روس، ۱۰۴ مرکز تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نظامی اوکراین هدف قرار گرفته و تخریب شد.

العالم - اروپا
«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه در جریان عملیات شبانه خود سه مقر فرماندهی و ۱۰۴ مرکز تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین را مورد اصابت قرار دادند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص اعلام کرد: «نیروهای عملیاتی و تاکتیکی و یگان هوابرد ارتش روسیه، سه مقر فرماندهی، ۱۰۴ مرکز تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نظامی و دو انبار سوخت اوکراین را هدف قرار دادند و نیروی دفاع هوایی روسیه نیز یک فروند جنگنده سوخو-24 اوکراین را در منطقه زمینوی ساقط کرد».

بر اساس این گزارش، سامانه دفاع هوایی فدراسیون روسیه دو جنگنده سوخو-۲۵ اوکراین را در منطقه «نیکلایف» و «ولیکا کامیشواخی» سرنگون کرد. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه نیز ۱۰ پهپاد اوکراینی را در منطقه دونتسک تخریب کرد که شامل جنگنده توپولوف «تو-۱۴۳» نیز می‌شد.

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، نیروهای مسلح روسیه،۱۶۸ هواپیما،۸۸۹ پهپاد، سه هزار و ۱۰۸ تانک و خودروی زرهی نیروهای مسلح اوکراین را منهدم کرده‌اند.

وزات دفاع روسیه در این خصوص گفت: «در مجموع، از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، موارد زیر تخریب و منهدم شده است: ۱۶۸ هواپیما، ۱۲۵ بالگرد، ۸۸۹ پهپاد،۳۰۷ سامانه موشک ضدهواپیما، سه هزار و ۱۰۸ تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۳۸۱ راکت‌انداز چندگانه، یکهزار و ۵۲۹ توپخانه صحرایی و خمپاره و دو هزار و ۹۴۹ یگان خودروهای نظامی ویژه».

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس دونتسک و لوهانسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی در اوکراین را آغاز کرد و از همان ابتدا مقام‌های روس تأکید کردند که تنها به دنبال خلع سلاح و نازی زدایی اوکراین هستند و تنها زیرساخت‌های نظامی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال اشغال یا هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی نیستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها