تداوم کشمکش توییتر و ایلان ماسک/ تحلیلگران: مدیر تسلا می‌خواهد برای خرید توییتر کمتر پول بدهد یا شاید منصرف شده باشد

تداوم کشمکش توییتر و ایلان ماسک/ تحلیلگران: مدیر تسلا می‌خواهد برای خرید توییتر کمتر پول بدهد یا شاید منصرف شده باشد
سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 - 08:54

به نظر می‌رسد تقابل مدیران توییتر و ایلان ماسک وارد مراحل پیچیده ای شده است.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، تحلیلگران مالی معتقدند اظهار تاسف ایلان ماسک در مورد «ربات‌های» خودکاری که حساب‌های توییتر را اداره می‌کنند، ترفندی برای کاهش قیمت قرارداد 44 میلیارد دلاری یا توجیه کناره‌گیری او از معامله خرید توییتر است.

مدیرعامل توییتر روز دوشنبه از نبرد این پلتفرم پیام‌رسان با «ربات‌هایی» دفاع کرد که خریدار مشتاق، ایلان ماسک، می‌گوید این پلتفرم را آزار می‌دهد، اما ماسک با یک ایموجی "پوو" به اظهارات او پاسخ داد.

این منازعه در قالب توییت‌هایی انجام شد در حالی که خرید 44 میلیارد دلاری توییتر به وسیله ماسک "به طور موقت در حالت تعلیق" باقی مانده است و پرسش هایی در مورد تخمین‌های توییتر از تعداد حساب‌های جعلی یا ربات‌ها وجود دارد.

دان ایوز، تحلیلگر Wedbush در یادداشتی خطاب به سرمایه گذاران گفت: «به نظر می رسد که موضوع هرزنامه/ربات در حال تشدید شدن است و به وضوح معامله توییتر را گیج کننده می کند.»

او افزود: «مسئله ربات در نهایت برای راننده‌های تاکسی شهر نیویورک هم روشن بود و برای ما بیشتر این احساس وجود دارد که داستان معروفِ "سگ تکالیف را خورد" بهانه‌ای برای کنار کشیدن از قرارداد توییتر یا صحبت از قیمت پایین‌تر است.»

پاراگ آگراوال، مدیر اجرایی توییتر گفت: «این پلتفرم روزانه بیش از نیم میلیون حساب به ظاهر جعلی را معلق می‌کند، معمولاً پیش از اینکه حتی دیده شوند، و میلیون‌ها حساب دیگر را در هفته قفل می‌کند تا مطمئن شود که توسط انسان‌ها کنترل می‌شوند و نه توسط نرم‌افزار.»

آگراوال معتقد است معیارهای داخلی نشان می‌دهد که کمتر از پنج درصد از حساب‌های فعال در هر روز در توییتر اسپم هستند، اما به دلیل نیاز به خصوصی نگه داشتن داده‌های کاربر، این تحلیل نمی‌تواند به صورت مستقل راستی‌آزمایی شود.

ماسک که گفته است ربات‌ها توییتر را آزار می‌دهند و اگر مالک این پلتفرم باشد خلاص شدن از شر آنها را در اولویت قرار می‌دهد، به توییت آگراوال با یک ایموجی "پو" پاسخ داد.

«پس چگونه تبلیغ کنندگان می دانند که برای پول خود چه چیزی به دست می آورند؟" ماسک در پاسخ بعدی در مورد نیاز به اثبات واقعی بودن کاربران توییتر توییت کرد.

ماسک افزود: «این برای سلامت مالی توییتر اساسی است.»

آگراوال نیز گفت: فرآیندی که برای تخمین تعداد حساب های ربات استفاده می شود، با ماسک به اشتراک گذاشته شده است.

ماسک، مدیر اجرایی اسپیس ایکس و همچنین تسلا، در حال حاضر توسط فوربز به عنوان ثروتمندترین فرد جهان با دارایی حدود 230 میلیارد دلار، که بیشتر آن در سهام تسلا سرمایه‌گذاری شده، فهرست شده است.

ماسک گفته است که طرفدار لغو ممنوعیت دونالد ترامپ است، کسی که در ژانویه 2021 حساب توییترش معلق شد، آن هم اندکی پس از آنکه تلاش های رئیس جمهور پیشین ایالات متحده برای لغو شکست انتخاباتی‌اش منجر به حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها