تشدید تنش‌ها در پایتخت ارمنستان؛ ده‌ها معترض بازداشت شدند

تشدید تنش‌ها در پایتخت ارمنستان؛ ده‌ها معترض بازداشت شدند
سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 - 12:21

در ادامه تنش‌ها در پایتخت ارمنستان در اعتراض به سیاست‌های دولت پاشینیان، نیروهای پلیس با معترضان درگیر شدند و آن‌ها را بازداشت کردند.

العالم - آسیا

در ادامه اعتراضات پی در پی اخیر علیه سیاست‌های «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان، مخالفان این کشور امروز (سه‌شنبه) از ساعات اولیه صبح اعتراضات علیه دولت پاشینیان را آغاز کردند و خیابان‌ها را در بخش‌های مختلف «ایروان» مسدود کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، رسانه‌های محلی به صورت زنده از پایتخت ارمنستان گزارش می‌دهند و آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، نیروهای پلیس در حال بازداشت معترضان هستند.

پیشتر، « ایشخان ساقاتلیان» معاون رئیس پارلمان ارمنستان از حزب مخالفان «ارمنستانم اعلام کرد که امروز (سه‌شنبه)، اقداماتی در راستای نافرمانی گسترده صورت خواهد گرفت و بنا بر گفته وی، در همین راستا، خیابان‌ها مسدود خواهد شد و خودروها در خیابان‌ها متوقف می‌شوند و پایتخت فلج خواهد شد.

از 25 آوریل (پنجم اردیبهشت ماه)، احزاب مخالف در ارمنستان با برگزاری تظاهرات اعتراضی در سراسر این کشور خواستار استعفای پاشینیان شدند و اعلام کردند که سیاست‌های دولت تهدیدی برای از دست دادن حاکمیت کشور و موجودیت جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره باغ کوهستانی است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها