محمود الزهار: ساخت بندر در نوار غزه، محاصره را در هم می‌شکند

محمود الزهار: ساخت بندر در نوار غزه، محاصره را در هم می‌شکند
سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 - 19:24

یکی از رهبران جنبش حماس ضمن هشدار شدیداللحن به رژیم صهیونیستی درباره عواقب ترور رهبران فلسطینی، گفت که برای شکست محاصره نوار غزه، باید بندر احداث شود.

العالم - فلسطین اشغالی

محمود الزهار از رهبران جنبش حماس فلسطین تأکید کرد که بازدارندگی گروههای مقاومت در نوار غزه، مانع از آن خواهد شد که رژیم موقت صهیونیستی بخواهد رهبران فلسطینی را ترور کند.

الزهار در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی، به رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر این رژیم بخواهد «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه را ترور کند، پاسخ قاطعی دریافت خواهد کرد؛ به نحوی که این پاسخ در ذهن این رژیم نیز نخواهد گنجید.

وی با بیان اینکه تهدیدهای رژیم صهیونیستی، عملی نخواهد شد، تصریح کرد، ناتوانی این رژیم برای ترور، ناشی از وضعیت امنیتی است که تل‌آویو با آن روبروست؛ به ویژه در کرانه باختری و مناطق فلسطین اشغالی.

این رهبر حماس با اشاره به اینکه میانجیهای عرب و اروپایی در تلاش هستند که آرامش را در غزه حفظ کنند، خاطر نشان کرد، اقدام واسطه‌ها نیز با تحریک رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد؛ زیرا هیچ جنگی به سود این رژیم نیست.

الزهار ضن هشدار نسبت به اینکه هر گونه تلاش صهیونیستها برای بر هم زدن آرامش در این منطقه، با پاسخ دردناک مقاومت روبرو خواهد شد، گفت: «احداث یک بندر یا خط دریایی در سواحل غزه، حق مردم فلسطین است تا نوار غزه بتواند با جهان بیرون، تجارت داشته باشد».

وی با بیان اینکه احداث این بندر، محاصره نوار غزه را به صورت کامل در هم خواهد شکست، تصریح کرد، پیش از این نیز به حماس پیشنهاد داده شده بود که در ازای جلوگیری از جنگ، بندر احداث شود، ولی «امروز با تداوم محاصره از هر جهت، بندر، حق ماست».

این مقام حماس با اشاره به اینکه هیچ پیشرفتی در پروند بازسازی نوار غزه حاصل نشده است، تأکید کرد، تداوم محاصره نوار از سوی رژیم صهیونیستی، باعث تأخیر در بازسازی شده است.

الزهار ضمن عدم پذیرش پیشنهاد صهیونیستها برای بازسازی در ازای آزادسازی اسرای این رژیم، خاطر نشان کرد، رژیم صهیونیستی پس از جنگ سال گذشته به این نتیجه رسیده است که هر گونه خدشه وارد کردن به قدس، از سوی فلسطین غیر قابل پذیرش است.

وی در پایان درباره سازش برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، هم گفت که این مسئله، «زخم عمیق و بزرگی» بر جای گذاشت. الزهار همچنین گفت که رابطه حماس با سوریه نیز رو به بهبود است.

پربیننده ترین خبرها