نخستین سفر فرمانده سازمان تروریستی سنتکام به تل آویو

نخستین سفر فرمانده سازمان تروریستی سنتکام به تل آویو
سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 - 21:24

فرمانده جدید نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه برای گفت‌وگوهای امنیتی با همتایان صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع رسانه‌ای عصر سه شنبه به وقت تهران از سفر فرمانده سازمان تروریستی سنتکام به فلسطین اشغالی خبر دادند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» ژنرال «مایکل کوریلا» فرمانده جدید تروریست‌های سنتکام در غرب آسیا روز سه شنبه وارد فلسطین اشغالی شد. این نخست سفر وی به این منطقه محسوب می‌شود.

کوریلا که جایگزین ژنرال «مک‌کنزی» شده است قصد دارد با «آویو کوخاوی» رئیسس ستاد ارتش رژیم موقت صهیونیستی دیدار کند.

بنابر ادعای وزارت جنگ رژیم موقت صهیونیستی، این دیدار بر تداوم همکاری بین تل‌آویو و آمریکا برای آنچه «ایجاد ثبات در منطقه» خوانده می‌شود تمرکز دارد.

این در حالی است که روزنامه «یسرائیل هیوم» چاپ سرزمین اشغالی روز دوشنبه در گزارشی نوشت که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی در یک نشست‌ محرمانه، در خصوص از دست دادن مناطق الجلیل (در شمال) و نقب (در جنوب فلسطین اشغالی) ابراز نگرانی شدید کرده است.

بنی گانتز در دیدار با اعضای فراکسیون حزب «کاحول لفان» در کنست که خود در رأس آن قرار دارد گفته است که اگر رژیم صهیونیستی در الجلیل و نقب سرمایه‌گذاری نکند، در نهایت مجبور خواهد شد تا قطعنامه سازمان ملل در خصوص دو دولتی بودن فلسطین اشغالی را بپذیرد و این دو منطقه را از دست بدهد.

او به صراحت گفته که تسلط فلسطینی‌‌ها به برخی مناطق در آینده بعید نیست و «دولت یهود» طی سال‌های پیش رو کوچک خواهد شد و ممکن است که اسرائیل از لحاط جغرافیایی به مساحت میان شهر «الخضیره» که در جنوب حیفا واقع شده تا شهر «غدیرا» که در ۲۵ کیلومتری جنوب تل آویو است، محدود شود.

ترس و واهمه مقامات صهیونیست در خصوص زوال و نابودی این رژیم هر چند موضوع تازه‌ای نیست، اما در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. در این باره «ایهود باراک» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در ۱۶ اردیبهشت در گفت و‌گو با روزنامه یدیعوت احارانوت، با اشاره به تاریخ گفت که نگران است رژیم موقت تل آویو نیز همچون حکومت‌های صهیونیستی پیشین در دهه هشتم خود نابود شود.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها