لال قرآن (781)؛

راه کمال انسان از چه مسیری می گذرد؟

راه کمال انسان از چه مسیری می گذرد؟
چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 - 10:11

با تامل در قرآن کریم، در این مطلب پاسخ این سوال را جستجو خواهیم کرد که راه کمال انسان از چه مسیری می گذرد؟

العالم ـ زلال قرآن
خداوند سبحان درآیات زیر:
1– آیه 5 سوره مبارکه بینه:
« وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِيَعْبُدُوا اللَّـهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ حُنَفَاءَ وَيُقِيمُوا الصَّلَاةَ وَيُؤْتُوا الزَّكَاةَ وَذَٰلِكَ دِينُ الْقَيِّمَةِ»
ترجمه: (در صورتی که (درکتب آسمانی) امر نشده بودند مگر بر این که خدا را به اخلاص کامل در دین (اسلام) پرستش کنند و از غیر دین حق روی بگردانند و نماز به پا دارند و زکات (به فقیران) بدهند. این است دین درست).
2– آیات 98 و99 سوره مبارکه حجر:
« فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَكُنْ مِنَ السَّاجِدِينَ . وَاعْبُدْ رَبَّكَ حَتَّىٰ يَأْتِيَكَ الْيَقِينُ»
ترجمه: (پس به ذکر اوصاف کمال پروردگارت تسبیح گو و از نمازگزاران باش (تا به یاد خدا شاد خاطر شوی). و دایم به پرستش خدای خود مشغول باش تا یقین (ساعت مرگ و هنگام لقای ما) بر تو فرا رسد).
به بندگان خود فرمان داده تا با تاءسی به رسول الله (ص)، با تمام وجود و با استفاده حد اکثری از تَفضّلات الهی و مواهب و امکانات درونی ( قوا و توانمندی های جسمی و روحی خود) و بیرونی (مواهب عالم طبیعت و جهان مرتبط با خویش) که ابزارهای اصلی تقرب به ذات اقدس الهی اند، و در پرتو هدایت ها و عنایت های خاصّه الهی و با استمداد از قدرت لایزالی او و با اغتنام فرصت عمر به عبادت خالصانه و عبودیت صادقانه و خاشعانه خداوند سبحان بپردازند، و با حمد و ستایش و تسبیح و تنزیه ذات اقدس الهی سیر صعودی کمال خویش را انجام داده و راه بسیار طولانی و پرپیچ و خم و پرفراز و نشیب کمال خود را به درستی طی کنند و خود را به بالاترین درجه ممکن ارتقا دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها