فراخوان سازمان افراطی «لاهافا» برای تخریب قبة الصخره در یکشنبه آینده

فراخوان سازمان افراطی «لاهافا» برای تخریب قبة الصخره در یکشنبه آینده
چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 - 12:29

رئیس یک سازمان تروریستی و افراطی صهیونیستی خواستار تخریب قبة الصخره در یکشنبه آینده شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنتسی جوبشتاین رئیس سازمان صهیونیستی «لاهافا» و یکی از شاگردان حاخام افراطی «مایر کاهانا» خواستار برچیدن و تخریب قبه الصخره برای افتتاح «معبد» ادعایی در صحن‌های مسجدالاقصی شد.

این سازمان افراطی، به صراحت خواستار طرد همه عرب‌ها از سرزمین فلسطین است و از حامیان به آتش‌کشیدن کلیساهای مسیحی در فلسطین است. این سازمان حتی دارای برنامه‌ها و طرح‌های متعدد و افراطی برای جلوگیری از معاشرت دختران و زنان یهودی با غیریهودیان به منظور حفظ پاکی و یکدست ماندن نسل بعدی قوم یهود است.

جوبشتاین با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و صفحه اینستاگرام خود از «سازمان‌های معبد» و راست‌گرایان افراطی صهیونیست خواست تا یکشنبه آینده، برای یورش به مسجدالاقصی و آغاز اجرای پروژه برچیدن قبة الصخره با هدف آغاز ساخت «معبد» ادعایی، آماده شوند.

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، رئیس این سازمان افراطی صهیونیست، با اطلاعیه‌ها و فراخوان‌های متعدد، تاکید کرد که روز «اورشلیم»، که طبق تقویم عبری، مصادف است با یکشنبه آینده، «روز آغاز تخریب قبه الصخره» است. وی همچنین تصویر یک بولدوزر را که چنگک آن بر روی گنبد طلایی قبة الصخره است، منتشر کرد.

راست‌گرایان افراطی، ۲۸ آیار در تقویم عبری را که امسال مصادف است با یکشنبه آینده، به عنوان یک روز عید جشن می‌گیرد. روزی که در سال گذشته مصادف شد با ۲۸ رمضان. در این روز صهیونیست‌های افراطی به مسجدالاقصی یورش بردند و پس از آن بود که نبرد «سیف القدس» علیه اشغالگران از سوی مقاومت فلسطین رقم خورد.

به گزارش فارس، سازمان لاهافا در ماه رمضان گدشته خواستار «تأدیب عرب‌ها» شده بود و صهیونیست‌های افراطی را به تجمع در مقابل صحن باب العامود در شهر اشغالی قدس فراخوانده بود که به درگیری‌های شدید در این باب و آغاز نبرد سیف القدس منجر شد.

دستور آغاز حمله پس از تعیین ضرب‌الاجل از سوی «محمد الضیف» فرمانده کل «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین برای تمام گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه صادر شد و رزمندگان مقاومت شهرها و شهرک‌های اشغالی را هدف حملات گسترده راکتی و موشکی خود قرار دادند.

این جنگ با وساطت مصر و با تعیین شروط از سوی مقاومت فلسطین در بامداد روز بیست و دوم ماه می با شهادت بیش از ۲۰۰ فلسطینی و هلاکت ۱۳ صهیونیست به پایان رسید. رژیم صهیونیستی در جریان این جنگ اماکن غیرنظامی بسیاری از جمله دفاتر رسانه‌های جهانی و بسیاری از مساجد مسلمانان را هدف حمله قرار داد و ویران کرد.

پربیننده ترین خبرها