راز ناله های رژیم صهیونیستی در تهدیدات گاه و بیگاه نظامی علیه ایران

راز ناله های رژیم صهیونیستی در تهدیدات گاه و بیگاه نظامی علیه ایران
چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 - 14:20

ایران هیچ گزینه‌ای برای رژیم صهیونیستی، در مواجهه با قدرت بازدارندگی خود، نگذاشته است جز اینکه رهبران این رژیم هر روز و در مناسبت‌های مختلف به ناچار با توسل به تهدیدهایی علیه ایران و حتی اعلام زمان اجرای این تهدیدها خود را دلخوش کرده و بر آلام خویش تسكين می بخشند.

العالم- کشکول

در این خصوص وضعیت دیوانه‌وار مقامات صهیونیستی به نحوی شده که حتی خودِ اسرائیلی‌ها نیز رهبران‌شان را به سخره گرفته‌اند. در همین حال ایهود اولمرت، نخست‌وزیر اسبق این رژیم اخیرا در اظهاراتی گفته که اسرائیل هرگز حمله‌ای علیه ایران انجام نخواهد داد بلکه هدف از این تهدیدها ترساندن آمریکا است.!

در تازه‌ترین تهدیدهایی از این دست، رسانه‌های عبری‌زبان فاش کردند که جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل به همراه هواپیماهای سوخت‌رسان آمریکا اواخر ماه جاری میلادی برای تمرین سناریوی حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران رزمایش برگزار خواهد کرد. در این رزمایش که به "ارابه‌های مرگ" معروف است، شمار زیادی از هواپیماهای جنگنده رژیم اسرائیل ورود به ایران و حملات مستمر به تاسیسات هسته‌ای را تمرین خواهند کرد. در این رابطه، ارتش اشغالگر همچنین مدعی شده با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی در حال تهیه بانکی از اهداف احتمالی در ایران است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که مایکل کوریلا، فرمانده جدید ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، که بر همکاری‌های نظامی اسرائیل و آمریکا نظارت می‌کند، دیروز (سه‌شنبه) برای دیدار با مقام‌‌های صهیونیستی، به فلسطین اشغالی سفر کرد. از سوی دیگر، بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل که قصد دارد طی سفری به واشنگتن، با وزیر دفاع آمریکا دیدار کند، پهپادهای ایران را تهدید خوانده و ادعا کرده است "بهای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در زمان جاضر کمتر از یک سال دیگر خواهد بود". مطبوعات اسرائیل نیز گزارش دادند "سازمان امنیتی از پیامدهای بن‌بست مذاکرات هسته‌ای از یک سو، و از سوی دیگر ادامه پیشرفت ایران در برنامه‌ هسته‌ای خود، به ستوه امده است... ارتش اسرائیل بسیار نگران است که تل آویو تقریبا در این موضوع تنها رها شده است به‌ویژه اینکه جامعه جهانی درگیر جنگ در اوکراین است."

موضوع قابل توجه این است که تمام مقامات رژیم صهیونیستی تهدیدها علیه این رژیم را به مذاکرات هسته‌ای مرتبط می‌دانند که بنا به ادعای آنها، به بن‌بست رسیده و برنامه هسته‌ای ایران به سرعت و بدون مانعی در حال توسعه است. لذا صهیونیست‌ها به این خاطر به تهدید متوسل می‌شوند.

اظهارات رهبران اسرائیلی درباره توافق یا مذاکرات هسته‌ای به وضوح گویای سردرگمی این رژیم است. رژیم صهیونیستی که از سرسخت‌ترین مخالفان توافق هسته‌ای (برجام) بود و دولت آمریکا در زمان دونالد ترامپ را به خروج از این توافق تحریک کرد، امروز عاجزانه و ملتمسانه فریاد می‌زنند که ایران مخالف بازگشت به توافق هسته‌ای است. بدیهی است که رژیم اسرائیل از ناتوانی کامل در تعامل با ایران رنج می‌برد لذا سلاحی جز تهدید ندارد آن هم نه برای "ترساندن" ایران، بلکه به قول اولمرت، برای ترساندن آمریکا.

بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، که قرار است به واشنگتن سفر کند و ایران را به حمله تهدید کرده است، سال گذشته طی سفری به واشنگتن، مدعی شد که توصیه‌ها درباره آمادگی برای حمله به ایران را صادر کرده است. همان زمان، رسانه‌های عبری‌زبان از اختصاص بودجه‌ یک و نیم میلیارد دلاری برای آماده‌سازی نظامی ارتش اسرائیل با هدف حمله احتمالی به تاسیسات اتمی ایران خبر دادند، و به همین منظور، اسرائیل رزمایش‌های بزرگی موسوم به "رزمایش حمله به ایران" را آغاز کرد.

اوج تهدیدها علیه ایران به حدی رسیده که مئیر المصری، استاد علوم سیاسی در دانشگاه قدس غربی گفته: اگر تا پایان ماه مارس اسرائیل به ایران حمله نکند، اسمم را عوض می کنم و به من بگویید "سوسن".

بدیهی است که تمام فریاد و ناله‌های اسرائیل به این منظور است که یا مانع بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای شوند و یا توافقی هسته‌ای با استاندارهای این رژیم را به ایران تحمیل کنند وگرنه مشخص کردن زمان حمله به ایران و یا افشاگری درباره طرح‌های نظامی برای حمله به ایران نشان از ضعف و ناتوانی و سرخوردگی رژیم صهیونیستی در مواجه با ایران است.

پربیننده ترین خبرها