هدف آمریکا از حذف گروه تروریستی "کاخ" از فهرست تروریسم

هدف آمریکا از حذف گروه تروریستی
چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 - 19:16

قرار است آمریکا 5 گروه را از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف کند که در راس آنها، جنبش صهیونیستیِ تندرو و نژادپرست "کاهانا کاخ" است که واشنگتن ادعا می‌کند دیگر این جنبش وجود ندارد و فعال نیست، وزیر خارجه آمریکا کنگره را از این تصمیم مطلع کرده است و انتظار می‌رود آمریکا طی هفته آتی 5 گروه را از فهرست تروریسم حذف کند.

العالم- کشکول

جنبش تروریستی "کاخ" از تندروترین جنبش‌ها در رژیم صهیونیستی است و معروفیت آن به ماهیت نژادپرستی شدید و عضویت افرادی در آن است که جنایت‌های بسیار خشن علیه عرب‌ها و مسلمانان مرتکب شده‌اند که یکی از معروف‌ترین این جنایت، کشتار در حرم ابراهیمی در شهر الخلیل است که باروخ گلدشتاین، از عناصر این جنبش آن را انجام داد.

"کاخ" واژه‌ای عبری به معنای "این‌چنین" است و شعار این گروه تروریستی این است: "در یک دست تورات و در دست دیگر شمشیر داریم". به این معنا که تنها راه برای تحقق آرزوهای صهیونیست‌ها تورات و شمشیر؛ یعنی خشونت مسلحانه و تفکر توراتی است.

اعضای این جنبش را گروهی از تروریست‌هایی با سابقه افراط‌گرایی و نژادپرستی تشکیل می‌دهند از جمله الی هازف، صهیونیستِ غیر یهودی است که به عنوان سرباز در ویتنام فعالیت ‌می‌کرد و سپس یهودی شد و در فلسطین اشغالی اقامت گزیده است.

مائیر کاهانا با نام واقعی مارتین دیوید کاهان، خاخام آمریکایی- صهیونیستی است که از مهم‌ترین بنیانگذاران جنبش "کاخ" شناخته می‌شود.

او در ابتدا مدتی را به عنوان مامور سازمان سیا و اداره اطلاعات فدرال آمریکا مشغول به کار شد و در سال 1986، انجمن دفاع یهودیان را در آمریکا تاسیس کرد و سپس در سال 1971 فعالیت‌های خود را به فلسطین اشغالی منتقل کرد. بسیاری از اعضای این جنبش در قتل و جنایت علیه فلسطینیان و حامیان جهانی آنها مشارکت داشتند.

لازم به یادآوری است که با این تصمیم تلاش می‌کند تا فعالیت این جنبش نژادپرست افراطی را که در قتل ده‌ها فلسطینی نقش دارد احیا کند و به آن مشروعیت ببخشد به این امید که از این جنبش در آینده برای پیشبرد طرح‌ها و توطئه‌های آمریکا در داخل فلسطین اشغالی استفاده کند. این در حالی‌ست که آمریکا همچنان اصرار دارد جنبش‌های مقاومت اسلامی علیه تروریستی و نژادپرستی اسرائیل را در فهرست تروریست‌ها قرار دهد. دولت آمریکا همچنان با حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از این فهرست مخالفت می‌کند به این رغم که سپاه پاسداران ارتش رسمی ایران است و تنها جرم آن حمایت از گروه‌های مقاومت در منطقه به‌ویژه فلسطین اشغالی است و این امر، حجم نفوذ صهیونیسم داخل دولت و کنگره در آمریکا را به خوبی بیان می‌کند.

پربیننده ترین خبرها