روسیه 85 دیپلمات فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی را اخراج کرد

روسیه 85 دیپلمات فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی را اخراج کرد
چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 - 17:43

تقابل سیاسی روسیه و کشورهای غربی با اخراج دیپلمات‌های طرفین وارد مرحله جدیدی شده است.

العالم _ اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد در پاسخ به اقدامات مشابه، در مجموع 85 کارمند سفارت فرانسه، اسپانیا و ایتالیا را اخراج می کند؛ موضوعی که وارد آمدن آسیب به روابط با اعضای اصلی اتحادیه اروپا از زمان آغاز منازعه اوکراین را برجسته کرده است.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد به 34 کارمند دیپلماتیک از فرانسه، 27 نفر از اسپانیا و 24 نفر از ایتالیا دستور خروج داده است.
این سه کشور از جمله کشورهای اروپایی هستند که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در 24 فوریه تاکنون بیش از 300 روس را اخراج کرده اند. آنها در بسیاری از موارد دیپلمات های روس را به جاسوسی متهم کردند؛ اتهامی که مسکو آن را رد کرده است.
واکنش روسیه همچنین شامل اخراج 45 کارمند لهستانی و 40 آلمانی به کشورشان در ماه گذشته بود. این کشور همچنین اعلام کرده است که اقداماتی مشابه را در قبال فنلاند، رومانی، دانمارک، سوئد، نروژ و ژاپن و... انجام خواهد داد.
ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا، اقدام روز چهارشنبه مسکو را "خصمانه" خواند و گفت که کانال های دیپلماتیک نباید قطع شود.
فرانسه نیز گفت این اقدام روسیه را به عنوان پاسخی غیرقابل توجیه به تصمیم خود در ماه آوریل مبنی بر اخراج "ده ها عامل روس که در خاک ما تحت شرایط دیپلماتیک فعالیت می کنند اما علیه منافع امنیتی ما کار می کنند،" می داند و درباره آن ابراز تاسف کرد.

پربیننده ترین خبرها