عراق از ترکیه به شورای امنیت شکایت کرد

عراق از ترکیه به شورای امنیت شکایت کرد
چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 - 19:33

پس از عملیات‌های متعدد ارتش ترکیه در خاک عراق و نقض تمامیت ارضی این کشور، بغداد رسما از آنکارا به سازمان ملل شکایت کرد.

العالم _ عراق

«محمد حسین بحر العلوم» نماینده عراق در سازمان ملل متحد، امروز (چهارشنبه)، شکایتی رسمی علیه ترکیه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد.

بنابر گزارش پایگاه خبری «المسله»، نماینده عراق پس از سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک خواستار خروج تمام نیروهای ترکیه‌ای از خاک این کشور شده است.

بحر العلوم گفت: «حملات حزب کارگران کردستان از حالا به بعد بهانه‌ای برای حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق نیست.»

المسله اشاره کرد که نماینده عراق در سازمان ملل در این نشست شکایت رسمی بغداد از آنکارا را به علت اقدامات ارتش ترکیه در داخل خاک عراق به شورای امنیت ارائه کرده است.

محمد حسین بحر العلوم در ادامه از درخواست‌های«نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق حمایت و بیان کرد که حملات موشکی به اربیل خسارات فراوانی به بار آورده است.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با حزب کارگران کردستان (پ‌.ک‌.ک) در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

این کشور عملیات‌های متعددی را تاکنون علیه شبه‌نظامیان پ‌.‌ک.‌ک در شمال عراق آغاز کرده که این اقدام همواره با واکنش شدیداللحن مقامات عراقی همراه بوده است.

آنکارا مدعی است این عملیات پایگاه های نظامی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را هدف قرار می‌دهد، با این حال روستاییان در منطقه بارها از هدف قرار گرفتن شهرک‌های غیرنظامی خبر داده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها