توافق بغداد و امان برای ایجاد یک شهرک صنعتی در مرزهای مشترک

توافق بغداد و امان برای ایجاد یک شهرک صنعتی در مرزهای مشترک
چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 - 21:28

وزیر صنعت و تجارت اردن از توافق با عراق برای ایجاد شهرک صنعتی در مرزهای مشترک دو کشور خبر داد.

العالم - اردن

به نقل از الدستور، یوسف الشمالی وزیر صنعت و تجارت اردن از توافق با عراق برای ایجاد شهرک صنعتی در مرزهای مشترک دو کشور خبر داد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با منهل الخباز، همتای عراقی خود در امّان گفت: ایجاد شهرک صنعتی مشترک فرصتی برای ایجاد ارتباط کامل میان اقتصاد اردن و عراق در زمینه‌های متعدد به خصوص در حوزه‌های صنعتی است.

وی با بیان اینکه این منطقه پس از تکمیل از معافیت گمرکی و مزایا و پتانسیل موجود در دو کشور برخوردار خواهد بود، گفت: دیدار با همتای عراقی‌ام بخشی از نشست سه‌جانبه اردن، عراق و مصر به شمار می‌آید و یکی از خروجی‌های این نشست بر ایجاد ارتباط صنعتی میان سه کشور از طریق ایجاد منطقه صنعتی مشترک در مرزهای طرابیل- الکرامه تمرکز داشت.

از سوی دیگر، وزیر صنعت و معادن عراق تاکید کرد: از مهمترین تصمیمات اتخاذ شده توسط دو طرف، توافق بر سر مساله تامین مالی طرح ایجاد شهرک صنعتی و سازوکار جذب سرمایه‌گذاران و اختصاص اراضی مورد نیاز برای این کار و تعیین الزامات اساسی احداث این شهرک صنعتی است. ایجاد منطقه صنعتی مشترک می‌تواند برای شهروندان هر دو کشور اشتغالزایی کند و علاوه بر جذب سرمایه‌گذار به اقتصاد دو کشور خدمت کند.

مهر

پربیننده ترین خبرها