ارائه طرحی به پارلمان الجزایر برای جرم‌انگاری روابط با تل آویو

ارائه طرحی به پارلمان الجزایر برای جرم‌انگاری روابط با تل آویو
چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 - 23:20

شماری از نمایندگان پارلمان الجزایر طرحی را در رابطه با جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ارائه دادند که متضمن بندهایی همچون ممنوعیت سفر یا هرگونه ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با تل آویو است.

العالم - آفریقا

یوسف عجیسه نماینده «جنبش جامعه صلح الجزایر» در گفتگو با خبرگزاری آناتولی عنوان کرد که به نمایندگی از اعضای حزب متبوعش (65 نماینده) پیش‌نویس قانون جرم‌انگاشتن عادی‌سازی روابط با تل آویو را به ریاست پارلمان تحویل داده است.
جنبش جامعه صلح الجزایر بزرگ‌ترین حزب اسلامی و بزرگ‌ترین فراکسیون معارض در پارلمان این کشور است.
عجیسه تصریح کرد که اعضای حزب وی قصد داشتند سایر نمایندگان را برای شرکت در این پیش‌نویس با خود همراه کنند، ولی پاسخی از آنان دریافت نکردند و به همین دلیل، خودشان این طرح را مطرح کردند.
این پیش‌نویس همان طرحی است که نمایندگان چند تشکل سیاسی در ژانویه ۲۰۲۱ به ریاست پارلمان الجزایر داده بودند.
عجیسه در این خصوص بیان کرد: «این طرح بار دیگر به مناسبت روز نکبت (فاجعه اشغال فسلطین) ارائه شده است».
به گزارش آناتولی، این پیش‌نویس متشکل از هفت ماده است. در اولین ماده آمده است که هدف، جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. بر اساس ماده دوم، «تماس یا برقراری هرگونه ارتباط یا ایجاد دفاتر نمایندگی از هر نوع و در هر سطحی، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی ممنوع است».
در ماده چهارم نیز تأکید شده است: «سفر از الجزائر به رژیم صهیونیستی ممنوع است. ورود یا پذیرش اتباع رژیم صهیونیستی در الجزایر یا دفاتر نمایندگی‌های دیپلماتیک آن ممنوع است».

مرکز اطلاع رسانی فلسطین

پربیننده ترین خبرها