سنگ اندازی واشنگتن در مسیر ارتباط سوریه با کشورهای عربی

سنگ اندازی واشنگتن در مسیر ارتباط سوریه با کشورهای عربی
پنج‌شنبه 29 ارديبهشت 1401 - 10:32

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که کشورش با بیشتر کشورهای عربی به استثنای قطر در ارتباط است و آمریکا به دنبال این است تا با اعمال فشار بر کشورهای عربی از ارتباط آنها با سوریه جلوگیری کند.

العالم _ سوریه

فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه تاکید کرد حضور غیرقانونی آمریکا در جزیره سوریه رو به زوال است و مناطق اشغال شده تحت کنترل دولت سوریه در خواهند آمد.

این دیپلمات سوری همچنین تصریح کرد: شبه نظامیان جدایی‌طلب یعنی نیروهای سوریه دموکراتیک" (قسد) باید بدانند که اشغالگران آمریکایی اراضی ما را ترک و آنان را تنها خواهند گذاشت.

المقداد تصریح کرد اولویت‌های سیاسی سوریه ثابت است اما هنگامی که دشمنان سوریه قادر به شکست آن نشدند و نتوانستند آن را از مواضع اصولی‌اش منحرف کنند، به جنگ تروریستی پناه آوردند.

وی در ادامه افزود تلاش برای آزادسازی جولان اشغالی سوریه در رأس اولویت‌های سیاسی این کشور قرار دارد.

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که کشورش با بیشتر کشورهای عربی به استثنای قطر در ارتباط است هرچند آمریکا به دنبال این است تا با اعمال فشار بر کشورهایی که با سوریه در ارتباطند، مانع این ارتباط شود.

فیصل المقداد همچنین گفت اظهارات جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که او قطعنامه ۲۲۵۴ را درک نکرده است و نمی داند این قطعنامه قابل اجرا نیست. آنها خواهان سلطه بیشتر در منطقه هستند.

وزیر خارجه سوریه همچنین با بیان اینکه اشغال بخشی از خاک سوریه توسط ترکیه با هدف ممانعت از حل بحران است، افزود روسیه به وضوح برای آزادسازی تمام اراضی سوریه کنار این کشور ایستاده است.
وی در پایان گفت آنچه در اوکراین با مداخله غرب رخ داده، تلاشی برای پایان دادن به نقش روسیه در دنیای امروز است.

پربیننده ترین خبرها