حکم دیوان پادشاهی اردن برای اعمال محدودیت بیشتر بر ولیعهد پیشین

حکم دیوان پادشاهی اردن برای اعمال محدودیت بیشتر بر ولیعهد پیشین
پنج‌شنبه 29 ارديبهشت 1401 - 18:51

دربار سلطنتی اردن در بیانه ای از محدودیت بیشتر برای ولیعهد پیشین این کشور خبر داد.

العالم - اردن

ملک عبدالله در بیانیه ای که از سوی دربار سلطنتی اردن صادر شد، گفت: به کسی اجازه نخواهم داد که منافع خود را بر منافع ملت ترجیح دهد و اجازه نمی دهم حتی برادرم باعث نگرانی بیشتر در کشورمان شود.

پادشاه اردن افزود: من مطمئن هستم که شاهزاده حمزه در توهم زندگی می کند که خود را نگهبان میراث هاشمی ما می داند.

وی خاطرنشان کرد برادرم حمزه با نادیده گرفتن و دستکاری حقایق، تمام فرصت‌ها برای پایبندی به سیره خانواده ما را از دست داده است .

شاه اردن تاکید کرد: من با برادرم حمزه خویشتنداری کردم و با او نهایت مدارا را به این امید که او بالغ شود، انجام دادم، اما از او ناامید شدم.

ملک عبدالله توضیح داد: حمزه سعی کرد تا صبح عید فطر، اعضای گارد سلطنتی را برای انجام اقدامی غیرقانونی با هدف ایجاد بحران جدید در کشور تحریک کند.

حمزه بن الحسین، برادر ناتنی عبدالله دوم، پادشاه اردن پیش از این در توئیتی اعلام کرد که عنوان سلطنتی خود (امیر) را کنار گذاشته است.

وی در این پیام نوشت: پس از آنچه طی سال‌های گذشته شاهد شدم، به این نتیجه رسیدم که اعتقاد شخصی و اصول ثابتی که پدرم در من نهادینه کرده که در طول حیاتم تلاش کردم به آن پایبند باشم، با رویکرد، گرایش و روش‌هایی نوین نهاد ما مطابقت و همخوانی ندارد.

حمزه بن الحسین در نامه‌ای به ملک عبدالله دوم در تاریخ در 6 مارس از پادشاه و ملت اردن عذرخواهی و به اشتباه خود درباره پرونده فتنه اذعان کرد.

گفتنی است روزنامه «واشنگتن پست» 3 آوریل سال گذشته اعلام کرد که حمزه بن حسین، پسر بزرگ ملک حسین و برادر ملک عبدالله دوم پادشاه اردن به همراه 20 تن دیگر از مقامات این کشور به اتهام «تهدید علیه امنیت ملی» این کشور بازداشت شدند.

ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن نیز اظهار داشت: سازمان‌های امنیتی اردن متوجه تماس‌هایی بین شاهزاده حمزه بن حسین با گروه‌های خارجی با هدف بی‌ثبات‌ کردن امنیت کشور شدند.

پربیننده ترین خبرها