گروسی در توکیو:

نشانه‌ای از عدم جدیت ایران در مذاکرات هسته‌ای نمی‌بینم/ منتظر پاسخ‌هایی از سوی ایران درباره برخی فعالیت‌های هسته‌ای این کشور هستیم

نشانه‌ای از عدم جدیت ایران در مذاکرات هسته‌ای نمی‌بینم/ منتظر پاسخ‌هایی از سوی ایران درباره برخی فعالیت‌های هسته‌ای این کشور هستیم
جمعه 30 ارديبهشت 1401 - 13:21

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت نشانه‌ای از عدم جدیت طرف ایرانی در مذاکرات هسته‌ای وجود ندارد.

العالم _ ایران / سیاسی

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اظهاراتی را مطرح کرد.

به نوشته کانال توئیتری شبکه الجزیره گروسی در نشستی خبری در توکیو گفت: «نشانه از عدم جدیت ایران در مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای این کشور مشاهده نمی‌کنم».

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود:‌ «در حال حاضر منتظر پاسخ‌هایی قانع‌کننده از سوی ایران درباره شماری از فعالیت‌های هسته‌ای این کشور هستیم».

گروسی همچنین درباره تحولات اوکراین مدعی شد، نیروهای روسی این کشور و تأسیسات اتمی آن را «اشغال» کرده است.

دولت ژاپن در این دیدار متعهد شد ۲.۱ میلیون دلار برای برقراری امنیت در تأسیسات هسته‌ای اوکراین به آژانس کمک کند.

گروسی هفته گذشته نیز در اظهاراتی در پارلمان اروپا گفت: «ما هنوز امیدوار هستیم که نوعی توافق در یک چارچوب زمانی معقول حاصل خواهد شد البته باید این واقعیت را بدانیم که پنجره فرصت می‌تواند در هر زمانی بسته شود».

ایران و آژانس اتمی اسفندماه گذشته به توافق جدیدی دست پیدا کردند که بر اساس آن مقرر شده بود سازمان انرژی اتمی ایران حداکثر تا ۲۹ اسفند توضیحات کتبی مطرح‌شده توسط آژانس درباره موضوعات مربوط به سه مکان ادعایی را به همراه اسناد پشتیبان مربوط، به این نهاد ارائه کند.

«محمد اسلامی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی چندی پیش تصریح کرده بود که ایران اسناد مرتبط را به آژانس اتمی ارائه کرده است. آقای اسلامی درباره توافق دو طرف بر سر اماکن ادعایی مطرح شده اظهار داشت: «مادامی که رژیم صهیونیستی اقدام به تولید اسناد جعلی، خرابکاری، عملیات تروریستی و خرابکاری صنعتی می‌کند و این جریانی است که نه محکوم و سرکوب می‌شود و نه کسی با آن مقابله می‌کند و برعکس از آن استقبال می‌کنند، طبیعی است یک نبرد بین دو جریان است که یکی جریان حق و دیگری جریان باطل است».

فارس

پربیننده ترین خبرها