هواپیمای سعودی در تل آویو... آیا چشم انداز همپیمان بالقوه آغاز شده است؟

هواپیمای سعودی در تل آویو... آیا چشم انداز همپیمان بالقوه آغاز شده است؟
جمعه 30 ارديبهشت 1401 - 21:11

ایتای بلومنتال، روزنامه‌ نگار و خبرنگار نظامی اسرائیلی کانال 11 عبری فاش کرد که یک هواپیمای سعودی در تل‌آویو فرود آمده است.

العالم – درگوشی

این اقدام همزمان با انتشار گزارشهایی درباره تلاش‌های محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی برای عادی‌ سازی روابط با رژیم صهیونیستی انجام شد که در آخرین مصاحبه‌ اش این رژیم را نه دشمن بلکه همپیمان بالقوه خواند.

این هواپیما به طور گسترده مورد توجه رسانه‌های عربی و صهیونیستی قرار گرفته است زیرا پس از سخنان محمد بن سلمان در مارس گذشته به پرواز درآمد که در آن گفته بود کشورش به اسرائیل به ‌عنوان یک دشمن نگاه نمی‌کند، بله آن را متحدی بالقوه می داند.

بن سلمان در گفت ‌و گو با روزنامه آمریکایی آتلانتیک در پاسخ به سوالی درباره امکان الگوبرداری از کشورهای عرب حوزه خلیج‌ فارس در زمینه برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی گفته بود که توافق بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مبتنی بر این اصل می باشد که هیچ کشوری، اقدامی سیاسی، امنیتی و اقتصادی که به سایر کشورهای شورا آسیب برساند، انجام ندهد اما همه آزادند هر کاری صلاح می دانند، انجام دهند.

روابط رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، بسیار به یکدیگر نزدیک شد، به طوری که رسانه ها از دیدار مخفیانه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر وقت رژیم با محمد بن سلمان در شهر نیوم خبر داده بودند.

همزمان خاخام استیون برگ مدیرعامل شرکت آیش گلوبال نیز گفت که عادی سازی رابطه میان اسرائیل و سعودی، مساله زمان است به ویژه که عربستان سعودی، کشوری شگفت انگیز است.

پربیننده ترین خبرها