عکس یادگاری با "شیخ عادی سازی" کار دست نخست وزیر تونس داد

عکس یادگاری با
شنبه 31 ارديبهشت 1401 - 11:09

نخست‌وزیر تونس به دنبال عکس یادگاری با "حسن شلغومی"، که به "شیخ عادی‌سازی" معروف است، در معرض انتقادات گسترده‌ از سوی تونسی ها قرار گرفت.

العالم- تونس

به گزارش العالم، صفحه نخست‌وزیری تونس عکسی از خانم "نجلاء بودن" نخست‌وزیر این کشور، در کنار شلغومی منتشر کرده که این عکس در جریان سفر اخیر خانم "بودن" به "جزیره جربه" گرفته شده است. به دنبال انتشار این عکس، بودن مورد انتقادات بسیاری قرار گرفت که دفتر نخست‌وزیر مجبور به حذف آن عکس شد.

"حسن شلغومی"، معروف به "شیخ عادی‌سازی"، تونسی مقیم پاریس است که بارها به فلسطین اشغالی سفر کرده و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مذاکره با آن را خواستار شده است. او همچنین در حالی‌که تعدادی نظامی اسرائیلی را "در آغوش گرفته"، برای آنها آرزوی "پیروزی" در مقابل فلسطینیان، می‌کند.

یکی از کاربران نوشته است: "حسن شلغومی، صهیونیستِ تونسیِ فرانسوی... پشتیبان اسرائیلی‌ها.. صاحب مقوله "دیگر خداوند بزرگ نیست، بلکه فرانسه بزرگ است" در ضیافت رژیم تونس و با استقبال همین دولت!!" شرکت کرده است.

"سامی براهم" تحلیلگر سیاسی نیز ضمن انتقاد از نخست‌وزیر نوشت: "تصویر نخست‌وزیر و وزیر امور دینی با حسن شلغومی، پدرخوانده رژیم اشغالگر در دوران مطرح شدن شعار عادی‌سازی، خیانتی بزرگ است! کودتا برای حفظ قدرت خود گزینه‌ای جز عادی‌سازی ندارد."

برخی فعالان نیز از خانم "نجلاء بودن" نخست‌وزیر تونس، خواسته‌اند عذرخواهی کند. "برهان بسیس" روزنامه‌نگار و فعال سیاسی نوشته است: "ما در مرحله‌ای هستیم که در آن عادی‌سازی جنایت تلقی می‌شود... عادی‌سازی درجاتی دارد!".

پربیننده ترین خبرها