روسیه بیش از 900 آمریکایی را از ورود به کشور منع کرد/ بایدن و بلینکن نیز تحریم شدند

روسیه بیش از 900 آمریکایی را از ورود به کشور منع کرد/ بایدن و بلینکن نیز تحریم شدند
يکشنبه 1 خرداد 1401 - 08:09

در فهرست سیاه روسیه نام عده ای از فعالان هالیوود نیز دیده می‌شود.

العالم - اروپا

به نقل از سی‌ان‌ان، روسیه "فهرست سیاه" به روز شده خود را منتشر کرد و در مجموع 963 مقام و شخصیت آمریکایی را از ورود به کشور منع کرد.

فهرست به روز شده شامل بیشتر سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده، مقامات دولتی سابق و فعلی، روزنامه‌نگاران، پرسنل نظامی، فعالان، شهروندان، مدیران عامل و حتی چند فرد متوفی است.

جان مک کین، سناتور پیشین ایالت آریزونا و ملیسا دریسکو، معاون مدیر آژانس اطلاعات دفاعی که هر دو در سال 2018 درگذشتند، در این فهرست قرار گرفته اند.

روسیه همچنین هالیوود را هدف قرار داد و مورگان فریمن بازیگر و راب راینر بازیگر/فیلمساز در این فهرست قرار گرفتند. در سال 2017، رینر در تبلیغ گروه کمیته تحقیقات روسیه مشارکت داشت و فریمن در ویدیویی در این خصوص ظاهر شد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ نیز در فهرست قرار داشت. او پیشتر با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درباره دخالت ادعایی این کشور در انتخابات آمریکا صحبت کرده بود.

در بیانیه روسیه در این خصوص آمده است افراد مشمول تحریم اقدام به «تحریک روس‌هراسی» کرده اند و افزوده است «مقابله با تحریم‌های روسیه ضروری است و برای تقابل با رژیم حاکم ایالات متحده در نظر گرفته شده که تلاش می‌کند یک نظم جهانی مبتنی بر قوانین» نواستعماری را به سایر کشورها تحمیل کند.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها