لاپید و تلاش یک‌جانبه برای نجات کابینه تل آویو

لاپید و تلاش یک‌جانبه برای نجات کابینه تل آویو
يکشنبه 1 خرداد 1401 - 11:26

رسانه‌های عبری مدعی شدند که وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی بدون اطلاع نخست‌وزیر، برای نجات کابینه با اعضای کنست مذاکره کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

«یائیر لاپید» وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «یش عتید» روز گذشته (شنبه) و در پس‌زمینه بحران ائتلاف در کابینه تل‌آویو، بدون اطلاع «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر مذاکرات فشرده‌ای با اعضای کنست داشته است.

طبق گزارش پایگاه خبری «i24»، لاپید با با فهرست مشترک (ائتلاف چهارگانه عرب‌ها در کنست) و «احمد الطیبی» عضو پارلمان صهیونیستی درباره تامین مالی احداث جاده در شهرهای فلسطین، در مقابل جلب همکاری آن‌ها در کنست گفت‌وگو کرده است.

پایگاه اینترنتی شبکه عبری‌زبان «کان» درباره احتمال عدم هماهنگی بین لاپید و بنت اذعان کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکنون درباره این مذاکرات و جزئیات مربوط به آن‌ها سخن نگفته است.

این مذاکرات توسط «نعمه شولتز» معاون مدیرکل دفتر معاون نخست‌وزیر هدایت می‌شود که با وزارت حمل‌ونقل و وزارت دارایی، برای تأیید این درخواست همکاری می‌کند.

گفته می‌شود الطیبی، نماینده عرب پارلمان رژیم صهیونیستی برای این پروژه احداث جاده که توسط لاپید پیشنهاد شده، ۲۰۰ میلیون شیکل (حدود ۶۱میلیون دلار) طلب کرده است.

دفتر وزیر امورخارجه تل آویو اذعان کرده است: «دولت اسرائیل در حال حاضر برای بازسازی زیرساخت‌های نادیده گرفته شده در سراسر کشور تلاش می‌کند. ما بر خلاف دولت‌های قبلی، این را وظیفه خود می‌دانیم و در حال پیگیری هستیم».

در مقابل، دفتر الطیبی اعلام کرده است که این درخواست را نمایندگان عرب کنست از مدت‌ها پیش به کمیسیون مالی پارلمان رژیم صهیونیستی و وزیر حمل‌ونقل تل‌آویو ارسال کرده‌اند و تاریخ ارسال این درخواست به هفته‌ها قبل از آغاز بحران برای ائتلاف کنست بازمی‌گردد.

این در حالی است که دو روز گذشته نیز لاپید در واکنش به اختلافات سیاسی ادامه‌دار تل‌آویو و مخالفت‌ها با کابینه فعلی، عزاداری و خداحافظی با دولت را زودهنگام دانسته و بر تداوم کارشان تاکید کرده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها